Vocento segueix en números vermells. El grup de comunicació va perdre 15,66 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, la qual cosa suposa multiplicar per 12 els números vermells del mateix període de l'exercici anterior, impactat, sobretot, per la posada en marxa del mitjà esportiu Relevo i l'encariment del paper.

Segons ha notificat aquest dimarts a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la facturació de la companyia espanyola va incrementar un 5,1% entre gener i setembre de 2023, fins als 255,7 milions d'euros, impulsada especialment per les vendes de publicitat i a la diversificació del seu negoci. Concretament, els ingressos del negoci per vendes de publicitat es van elevar un 4,6%, fins als 109,5 milions d'euros, i altres ingressos van pujar un 19,2%, fins als 69,9 milions d'euros, mentre que, en l'extrem contrari, la seva facturació per venda d'exemplars va caure un 4,6%, fins als 76,3 milions.

El resultat brut d'explotació o ebitda va assolir els 7,3 milions d'euros, un 28% menys interanual, per un increment de les amortitzacions resultat de l'alça de les inversions entre els anys 2021 i 2022, segons ha explicat l'empresa aquest dimarts, propietària de mitjans nacionals com el diari ABC i regionals com El Correo o Sud.

El deute financer net de la companyia es va situar en 54 milions d'euros a 30 de setembre de 2023, davant els 29,7 milions d'euros del tancament de l'exercici anterior, afectada per una generació de caixa ordinària negativa de 16,4 milions d'euros, el pagament del dividend i l'adquisició de &Roses.

En aquest àmbit, la companyia ha assegurat que la generació de caixa ordinària es va veure impactada negativament per "la coincidència de diversos factors", entre els quals inclou a Relevo, els retards en cobraments en serveis digitals, els pagaments més grans a proveïdors de paper al comptat i l'avançament en inversions.

Àrees d'activitat del grup Vocento

Per àrees d'activitat, Vocento va ingressar 206,4 milions d'euros per la seva divisió de diaris fins al setembre, un 1,5% més interanual, dels quals 146,3 milions d'euros van correspondre als regionals (un 0,8% més); 57,2 milions d'euros al diari ABC (un 1,6% més), i 1,2 milions d'euros a Relevo.

Als diaris de tirada nacional, la publicitat online va generar el 75,5% dels ingressos i l'offline, el 24,5%; mentre que als diaris regionals, la publicitat en paper va suposar el 68,2% i la digital, el 31,8%.

En aquest sentit, el grup va assolir els 133.000 subscriptors digitals de pagament fins al setembre, un 32% més que fa un any, dels que 85.000 corresponien als regionals i 49.000, a ABC.

Els ingressos de Vocento per la seva àrea de gastronomia i agències van augmentar un 31,3% fins als 25,6 milions, mentre la facturació de la divisió de classificats va augmentar un 5% fins als 20,7 milions. A més, el negoci audiovisual del grup de comunicació li va reportar 3,6 milions, un 6,7% més, i els serveis digitals, per la seva part, li van generar 2,5 milions d'euros.