Les tarifes de Vodafone seran 4 euros més cares de mitjana a partir de finals de gener. La companyia telefònica vol així frenar l'impacte de la inflació en els costos, energia i proveïdors, així com afrontar el ritme d'inversió en infraestructures de xarxa i serveis. Els clients ja han començat a rebre les comunicacions informàtiques de la pujada de preus i avisant sobre la seva implementació a finals de gener de 2023, segons han informat aquest dijous fonts de la companyia. L'empresa se suma així al carro de Movistar, que fa només dos dies ja va anunciar que aplicarà una pujada de preus als seus usuaris (amb excepció dels d'O2) a partir del mes de gener d'entre 1 i 6 euros, en funció de la tarifa.
Vodafone, però, exclourà d'aquesta mesura les persones vulnerables des d'un punt de vista financer que tinguin contractades les tarifes socials. Lowi també pujarà les tarifes, però no Yu, la segona filial de baix cost. Vodafone ha escollit com a percentatge d'augment de tarifes el 6,5% de promig, agafant com a referència l'IPC interanual entre octubre de l'any passat i setembre d'aquest any. Són tres punts percentuals menys que la pujada de Movistar, que ho va fixar en un 6,8% de pujada.
Orange, que a dia d'avui és la segona operadora a Espanya lleugerament per sobre de Vodafone, ha descartat de moment aplicar una pujada de tarifes. Ho va fer, això sí, l'any passat, quan va incorporar noves opcions a la seva oferta comercial.
Vodafone ofereix avui dia tarifes mòbils il·limitades d'entre 25 i 33 euros i d'altres amb minuts i dades limitades entre 15 i 20 euros al mes. Pel que fa els paquets de fibra i mòbil, la companyia té paquets entre 49 i 85 euros, aquesta darrera amb els canals d'streaming Disney Channel, Amazon Prime i HBO Max incorporats.
Amb dades del passat mes de setembre, Movistar es manté líder en el repartiment del mercat espanyol de telefonia mòbil amb un 29,4% dels usuaris. La segueixen Orange (22,6%) i Vodafone (22%), que acostumen a intercanviar-se en el segon lloc del rànquing a causa de la minsa diferència d'usuaris entre ambdues. Els segueix MásMóvil, amb un 20,1% (que fa dues setmanes va dir que també estudia apujar les tarifes) i Digi, amb un 5,6%.
Caiguda en Borsa
Les dades econòmiques de Vodafone no són positives i ha atribuït al creixement de les companyies low-cost una caiguda del 6% dels ingressos a Espanya durant el primer semestre del seu any fiscal. L'empresa anglesa ha sofert a més una forta caiguda a la Borsa de Valors de Londres en els darrers mesos.
Després d'una duríssima caiguda a les jornades del 25 i el 26 de juliol de l'any passat, va mantenir una clara línia descendent fins a finals d'octubre, quan va semblar recuperar-se durant deu dies. El passat 14 de novembre, però, va patir una altra patacada de la qual no s'ha recuperat.
El balanç final d'aquesta caiguda és que les seves accions han caigut un 27,16% en els darrers sis mesos, amb un valor màxim per acció de 130 lliures esterlines, que ara se sitúa en 91 lliures. La caiguda en Borsa no és aïllada, ja que és una empresa que ha caigut un 60% en borsa en els darrers cinc anys. El CEO de l'empresa a Espanya és Colman Deegan, que va assolir el lloc l'any 2020, mentre que el CEO de la matriu anglesa és Nick Read des de l'any 2018.
Al mercat espanyol, Vodafone va ser l'empresa més reticent a incorporar una marca low-cost per als seus serveis, però ho va fer l'any 2014 amb l'operadora Lowi. Ara, compta també amb Yu.