Volotea i el grup Abra s'associen. Les aerolínies creen una joint venture amb l'objectiu d'ampliar la connectivitat entre Europa i les Amèriques. L'operació permetrà a la primera aerolínia, que només opera rutes de curt radi al Vell Continent, oferir també ara vols de llarg radi. Per exemple, Quito-Madrid-Brussel·les. El primer vol l'operarà Abra (al qual pertanyen companyies com Avianca i Gol) i el segon, la companyia aèria creada per Carlos Muñoz i Lázaro Ros, que també van ser fundadors de Vueling.

Amb aquesta aliança, les companyies pretenen així posicionar-se com "la millor alternativa" per actuar com "remedy taker" en la fusió entre Iberia i Air Europa. L'operació segueix en mans de Brussel·les, que és on es decideix si pot seguir endavant o no. Però precisament la Comissió Europea li ha demanat a IAG (la matriu de Iberia) de fer alguns ajustaments per poder donar l'"ok" a la fusió. I aquests ajustaments consisteixen a cedir rutes a aquests "remedy taker" per no generar un problema de competència.

I en aquest context és en el que neix la joint venture entre Volotea i el grup Abra (al qual pertanyen companyies com Avianca i Gol), que s'uneixen per oferir als seus clients "un producte unificat tant a Europa com a les Amèriques, brindant amb un sol bitllet connectivitat entre qualsevol punt de les seves respectives xarxes".

Abra, que té seu al Regne Unit, és un dels grups de transport aeri més grans d'Amèrica Llatina. A més de les seves marques Avianca i Gol (que volen a més de 130 destinacions amb una flota de 250 avions) té una inversió estratègica a l'aerolínia espanyola Wamos Air, molt especialitzada en vols xàrter.

Avianca és líder a Colòmbia, Equador i Centreamèrica. Mentre que Gol és la línia aèria més gran del Brasil. Uns països on ara es podrà volar des d'España i altres destinacions europees, per l'aliança del grup amb Volotea.

El conseller delegat de Volotea, Carlos Muñoz, ha explicat aquest dimarts que l'aliança "optimitzarà" les opcions de connectivitat en integrar les rutes europees de Volotea amb les destinacions a Llatinoamèrica, Amèrica del Nord i el Carib d'Abra. En cas que s'aprovi l'operació entre IAG i Air Europa, i Volotea i el grup Abra siguin designats com a "remedy takers", afegia. "Volotea establirà una base d'operacions a Madrid amb uns 20 avions per donar servei a totes les rutes de curt radi".

Explicava també que en sumar forces amb el grup llatí, sumaran una xarxa de 450 rutes a Europa de Volotea amb altres 130 destinacions a més de 25 països d'Amèrica i Europa, que ofereix Abra."Aquest acord és només un primer pas, totes dues companyies tenim la vocació de créixer a mitjà i llarg termini, en destinacions i vols".

Per la seva part, el CEO del grup Abra, Adrian Neuhauser, creu que aquesta joint venture que presenten avui “és una solució diferencial que beneficiarà milions de viatgers amb una xarxa ampliada, un producte unificat, un servei de qualitat i a preus competitius”.