Volotea recupera els plans per sortir a Borsa. L'aerolínia low cost ja va estudiar ser una de cotitzada en dues ocasions, el 2016 i abans de la pandèmia, però després d'aparcar el seu debut durant alguns anys, confirma ara que està "IPO Ready'". Així ho ha posat en relleu el conseller delegat, Carlos Muñoz, durant la presentació de resultats celebrada aquest dimarts a Madrid.
"Volotea porta interessada en això moltíssim temps, no ens va la vida, però la sortida a Borsa continua sent un objectiu que interessa a llarg termini", comentava el CEO. Per la seva part, el director financer, Stephen Rapp, detallava també que la companyia aèria està totalment preparada per fer el salt al parquet, però no controlen "els ànims dels mercats ni quan es presenta la finestra per fer l'intent".
Per això, monitoraran la sortida a Borsa de HotelBeds, prevista per a aquest mateix dijous. I en funció de la seva evolució, estudiaran quines són les oportunitats que se li presenten. Les declaracions del CEO i del CFO de Volotea es produeixen el mateix dia que l'aerolínia comunica que el 2024 va obtenir un benefici operatiu (Ebit) de 35 milions d'euros el que representa la xifra més alta de tota la seva història i multiplica per 12 l'obtingut el 2023, que va ser de 2,9 milions d'euros, recull Europa Press.
La companyia, que va iniciar les seves operacions el 2012, va transportar l'any passat a un total d'11,4 milions de passatgers, un 12% més, en alguna cosa més de 75.000 vols (un 10% més), i va inaugurar tres noves bases a Brest i Rodez (França) i a Bari (Itàlia), amb gairebé 450 rutes operatives. Amb això, Volotea va incrementar els seus ingressos en un 17%, fins als 811 milions d'euros i va incrementar el seu benefici brut d'explotació (Ebitda) un 54%, fins als 148 milions.
Previsions per a 2025
De cara a 2025, la companyia espera que Espanya sigui el mercat on més creixi. Per això ha programat un 9% més de seients al país al llarg de l'any, arribant als 3,6 milions de places i 125 rutes, de les quals tres seran noves: la d'Astúries-Jerez, Barcelona-Bordeus (França) i Bilbao-Palerm (Itàlia).
"Les perspectives per al 2025 són molt bones i anticipem una millora substancial de marges", assegurava Muñoz, que, malgrat augurar un any de poc creixement per al sector en l'àmbit global, creu que Volotea assolirà la fita dels 80 milions de passatgers al llarg del present exercici.
Quant al deute de 360 milions d'euros que Volotea va contreure en la pandèmia pel crèdit ICO de 150 milions d'euros i el rescat de la Sepi, d'uns altres 210 milions, el director financer revelava que ja ha tornat 37 milions d'euros.
Quant a l'entrada a la seva capital de l'aerolínia grega Aegean, que el mes de setembre passat va anunciar que assoliria un 13% i que ambdues realitzarien una ampliació de capital de manera conjunta de 100 milions, el CFO assenyalava que ja s'ha efectuat el primer tram de 50 milions i esperen que el segon es formalitzi durant el primer semestre de 2025. Una vegada completat el segon tram, si Aegean decideix convertir el deute (tal com va anunciar), la companyia pujaria la seva participació fins al 23% a Volotea.