Volotea està preparada per sortir a borsa quan hi hagi una "finestra oberta" als mercats europeus, tal com ha confirmat aquest divendres el conseller delegat de la companyia, Carlos Muñoz. L'aerolínia ja va intentar sortir al parquet el 2016, però no va ser possible per les condicions que tenia el mercat en aquell moment. Després d'això, va traslladar els seus plans de fer el salt entre 2020 i 2021, la qual cosa tampoc no es va fer realitat davant de l'arribada de la pandèmia de coronavirus.
Per tant, en un esmorzar informatiu organitzat per Grup Hotusa, Muñoz ha explicat que en el seu moment ja van fer tot el treball i que estan preparats per llançar una Oferta Pública Inicial (OPI) i començar a emetre accions. En aquest sentit, ha subratllat que està "pendents" que els mercats es reactivin a nivell europeu, alguna cosa que "sembla que està agafant rumb". Així, la seva sortida a Borsa es farà efectiva en el moment que la companyia trobi el moment oportú.
Volotea va ser constituïda el 2011 per Carlos Muñoz i Lázaro Ros, fundadors de Vueling. Durant el present exercici fiscal, que acaba el 31 de març, la companyia ha assolit els 60 milions de passatgers. Actualment, vola a més de 110 aeroports i disposa de bases en 21 petites i mitjanes ciutats europees, entre les quals es troben Astúries, Atenes, Bari (nova el 2024), Bilbao, Bordeus, Brest (nova el 2024), Càller, Florència, Hamburg, Lilla, Lió, Lourdes, Marsella, Nantes, Nàpols, Olbia, Palerm, Estrasburg, Tolosa, Venècia i Verona.
Volotea confirma l'interès en les rutes que hagi de cedir IAG
El 2024, Volotea operarà més de 450 rutes. L'aerolínia opera amb una flota de fins a 45 Airbus A319 i A320. Així mateix, la companyia ha confirmat aquest divendres el seu interès i el seu compromís en fer-se càrrec d'algunes de les rutes que IAG hagi de cedir quan s'efectuï la compra d'Air Europa.
Així ho ha assenyalat aquest divendres el conseller delegat de la companyia, Carlos Muñoz, qui ha explicat en un esmorzar organitzat per Grup Hotusa que ells han confirmat de manera activa el seu interès i disposició per formar part de les concessions ('remeïs') que la Comissió Europea exigeix IAG per poder aprovar la fusió d'Air Europa amb l'objectiu de garantir l'equilibri en la competència.
Muñoz ha destacat que, una vegada que la Comissió Europea aprovi aquest llistat de 'remeïs' i l'adquisició, les companyies que s'hagin ofert a acollir aquestes rutes sobrants estan obligades a operar-les durant un període de temps delimitat per garantir que el consumidor tingui prou oferta.
IAG --hòlding que engloba Iberia, British Airways, Vueling i Aer Lingus-- va presentar per segona vegada de manera formal l'acord de compra d'Air Europa davant de la Comissió Europea el desembre passat. Així, Brussel·les està estudiant la idoneïtat d'aquesta operació i els seus efectes sobre la competència en un procés que, en el seu curs normal, s'estendria com a mínim fins al juny.
Tanmateix, la CE ha decidit aplicar el mecanisme 'stop the clock', que s'utilitza de manera habitual per no consumir temps reglamentat quan l'organisme necessita informació addicional. Per la seva part, el director general d'easyJet a Espanya, Javier Gándara, ha indicat que per a la seva companyia "no és una qüestió prioritària", però que "ja es veurà".