Vueling diu adeu a la ruta que uneix Barcelona amb Madrid. Després de més vuit anys, l'aerolínia de baix cost —que du a terme un total de 21 vols setmanals, tres al dia de mitjana— deixarà d'operar-la el pròxim 29 de març. A partir del dia 30, només un dia després, serà Iberia qui realitzi aquesta connexió. Els vols, tanmateix, es podran continuar comprant des de qualsevol de les dues companyies, ja que pertanyen al mateix grup.
Actualment, Iberia ja ofereix uns 86 vols setmanals en cada sentit (172 en total) entre Madrid i Barcelona, catorze diaris de mitjana entre setmana i vuit els dissabtes i els diumenges, respectivament, en els quals es pot viatjar tant amb bitllets oberts com amb bitllets tancats, pel Pont Aeri. A tots aquests, s'hi afegiran els 21 de Vueling, la qual cosa farà que l'aerolínia voregi els 200 vols.
Durant gairebé vint anys, Iberia va operar en solitari la ruta Madrid-Barcelona, un monopoli que, després de la liberalització del mercat aeri, va trencar l'aerolínia SAS el 1993, amb un servei diari entre les dues ciutats, a la qual un any més tard es van afegir les espanyoles Air Europa i Spanair.
El 2017 va ser quan Vueling va entrar en acció i va començar a operar també aquesta ruta, que els últims anys —després d'acabar-se el monopoli de Renfe amb l'arribada d'Ouigo i Iryo al mercat ferroviari— ha deixat de ser rendible per a la majoria de companyies aèries.
"Vueling se centrarà en els aeroports estratègics, reforçarem rutes on som líders", expliquen a ON Economía. Actualment, la companyia aèria té un 40% de quota de mercat a Barcelona, el seu hub, des d'on reforçaran vols a destinacions com les Balears o les Canàries durant la temporada d'estiu. De fet, durant la temporada estival disposaran d'un 9% més de capacitat i afegiran tres avions nous a la flota. A l'àmbit estatal, Vueling transporta actualment un de cada tres passatgers, ja que té un 33% de quota de mercat.
Iberia rellança el Pont Aeri
Precisament, al mes de gener, Iberia va renovar la seva oferta de vols per al Pont Aeri entre Madrid i Barcelona. Ara ofereix dues menes de tarifes, la flexible, que manté els avantatges del tradicional Pont Aeri, amb un preu fix, i la confort, que ofereix els serveis clau a un preu més baix, que varia en funció de l'anticipació amb què es fa la compra.
La línia Madrid-Barcelona és la principal ruta estatal d'Iberia, que comunica totes dues ciutats amb fins a catorze vols per sentit al dia, amb vols que s'enlairen cada 30 minuts en hores punta, i cada hora durant la resta de dia. El servei cobreix totes les franges horàries, des de les 6.45 h fins a les 21.35 h, cosa que permet adequar el viatge a cada necessitat.
L'avantatge del Pont Aeri és la flexibilitat. Iberia, per exemple, compta amb una zona exclusiva als aeroports de Madrid i Barcelona on els clients poden fer la facturació i obtenir la targeta d'embarcament.
A més a més, tant a l'aeroport del Prat com al de Madrid-Barajas, aquests taulells, el control de seguretat i la sala VIP són a prop de les portes d'embarcament del Pont Aeri, la qual cosa permet als clients presentar-se tot just 15 minuts abans de la sortida del vol a la porta d'embarcament.