Vueling recorda als seus tripulants que han de continuar cobrant per la maleta, el seient i tots els serveis pels quals ha estat multada l'aerolínia, juntament amb unes altres quatre companyies aèries més, aquest divendres. La low cost catalana ha enviat una carta als seus treballadors on explica que hi ha molt soroll mediàtic per la sanció, però no han de fer cas i seguir amb les seves pràctiques habituals. A més els demanen que estiguin pendents de les queixes dels passatgers i les reportin.
No és l'única companyia que mira a un costat i segueix amb les seves pràctiques comercials. Malgrat que el govern espanyol ha multat amb gairebé 180 milions d'euros a cinc aerolínies per pràctiques abusives, aquest divendres, quan es va conèixer l'import que hauran de pagar, totes van sortir en bloc a defensar-se a través d'ALA (l'associació que els representa) advertint que anaven a recórrer la sanció i que durant el temps que s'allargui el procés judicial (poden ser dos anys) continuarien cobrant per les maletes de cabina, l'elecció de seients i altres serveis pels quals han estat multats.
A més de l'Associació de Línies Aèries, l'aerolínia més afectada per aquesta multa va enviar un comunicat. Ryanair, que haurà de pagar 107,77 milions (el 60% del total) assegura que apel·larà "immediatament les multes il·legals i infundades sobre equipatges imposades a Espanya". I va explicar que les polítiques d'equipatge de la companyia ja han estat aprovades en múltiples audiències de tribunals espanyols i de la UE, sent la més recent en els tribunals de Barcelona.
També divendres Norwegian, que és una altra de les cinc aerolínies sancionades pel Ministeri de Consum per pràctiques abusives es va posar en contacte amb les autoritats espanyoles i de la Unió Europea "per comprendre la decisió presa, amb la que se sent en profund desacord", segons recull EFE.
Ara és el torn de Vueling, que no s'ha pronunciat públicament sobre l'assumpte, però ha enviat una carta als seus tripulants de cabina per explicar-los la situació i recordar-los que ells han de continuar cobrant per la maleta i la resta de serveis, com feien fins ara. La missiva, publicada pel president de Facua a les seves xarxes socials, diu el següent.
Vueling: "La nostra política d'equipatge no ha canviat"
"Els mitjans de comunicació estan reportant sobre una sanció a diferents aerolínies low cost, inclosa Vueling, en relació amb l'equipatge de cabina. Es tracta d'un procés que ve de molt enrere i que actualment està encara en curs. Per tant, la nostra política d'equipatge i nostra operativa actual no han canviat. Tanmateix, com aquestes notícies poden generar confusió entre els nostres clients, és important que ara treballem junts per ajudar-los a entendre la situació des de la màxima comprensió i l'amabilitat".
Vueling adverteix als seus treballadors que si algun client mostra "dubtes o disconformitat" amb la seva pràctica comercial, han de recordar-li que la política d'equipatges de l'aerolínia és "conforme a la normativa" i permet portar a bord de forma gratuïta un equipatge de mà petit (de 40 cm x 20 cm x 30 cm) que ha de col·locar-se sota el seient i totes les altres coses, es cobren.
D'altra banda, l'aerolínia demana als seus tripulants que monitorin la situació i vigilin el que passi als seus avions respecte a aquesta multa, que pot despertar queixes entre els passatgers. "En aquestes primeres hores, és molt important conèixer el vostre feedback sobre el que passa a bord dels nostres avions. Per això, seria de gran ajuda que davant de qualsevol incidència, dubte o consulta que pugueu tenir, ens contacteu".
Quant en pagarà cada aerolínia?
Si la multa prospera, la sanció més elevada és per a Ryanair amb 107,8 milions d'euros, seguit de Vueling, amb 39,3 milions; Easyjet, amb 29,1 milions; Norwegian, amb 1,6 milions, i Volotea amb 1,2 milions.
Totes les companyies aèries afectades interposaran, de manera individual, recursos davant dels jutjats del contenciós-administratiu i sol·licitaran mesures cautelars en contra de la decisió de Consum de sancionar-les, segons va avançar divendres l'Associació de Línies Aèries (ALA).