El consell delegat de Volkswagen (VW), Thomas Schäfer, al saló de l'automòbil de Munic, s'ha referit a l'esdevenir de la marca d'automòbils Seat i ha reiterat que el futur de Seat és Cupra, reafirmant així els interessos del grup alemany de reorientar la marca de Martorell. Schäfer ha esmentat que hi ha una oportunitat per a Seat d'oferir "noves formes de mobilitat" que els joves necessiten, com el sharing, les subscripcions i la micromobilitat, on la marca ja és present al mercat amb SEAT MÓ, però no s'ha referit a nous llançaments de models d'automòbil. Les declaracions del conseller delegat subscriuen l'estratègia que el CEO de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, ha definit per a ambdues marques i que fa mesos que publicita i reconeix que, actualment, és Cupra la marca que aporta les més altes rendibilitats al negoci de Martorell i que, probablement, el futur de Seat com a marca és en altres segments per desenvolupar.
Amb el posicionament de Cupra, marca esportiva de Seat nascuda el 2018, en el segment més prèmium i donant per a la companyia marges de negoci més substancials que la mateixa Seat, el grup alemany té el focus posat en el llançament dels nous models Cupra, com el del concept car del Cupra DarkRebel, presentat a Munic. Es tracta d'un model esportiu completament elèctric. L'esportiva és una de les marques d'automòbils de més ràpid creixement a Europa, segons VW. En aquesta línia, Wayne Griffiths ha insistit que Seat ha de continuar incrementant el benefici, després que tanqués el primer semestre de l'any amb un benefici operatiu de 371 milions d'euros, davant les pèrdues de 97 milions d'un any abans, mentre que les vendes van augmentar un 34,5% fins a les 317.000 unitats. Griffith ha determinat a més com a condició un increment de la rendibilitat de la companyia, que ara és del 5%.
Mentre que per a Seat la intenció és actualitzar el Seat Ibiza, Arona i León per continuar oferint cotxes híbrids endollables i de baix consum fins al final de l'era de la combustió, segons fonts de la companyia, que no posen data. Però, més enllà, el cert és que Seat no té models elèctrics i que la Unió Europea insisteix en la desaparició dels vehicles de combustió, ara el 2030. En paral·lel, amb el posicionament de la marca Seat en la mobilitat elèctrica, la companyia potenciarà els models i serveis que ofereix amb motocicletes i patinets elèctrics. El responsable d'ambdues marques ja va advertir durant la presentació dels resultats anuals de la companyia de Martorell que els processos d'electrificació no anirien semblants, malgrat que està invertint en la transformació de la factoria.
En qualsevol cas, el grup valora l'actual posició de la marca Seat, segons el conseller delegat de Volkswagen i responsable del grup de marques de volum (Volkswagen, Škoda, Seat, Cupra i Volkswagen Vehicles Comercials), Thomas Schäfer. La companyia destaca que té una cartera de comandes molt elevada i que compta actualment amb la millor gamma de producte de la seva història, la qual cosa es tradueix en importants vendes: des de començament d'any han crescut un 18%, assolint els 199.000 cotxes venuts. Durant el primer semestre d'aquest any, el model més venut de la companyia ha continuat sent el Cupra Formentor, amb 60.900 unitats (+21,1%), seguit del Seat Arona, amb 53.600 unitats (+23%) i del Seat Eivissa, amb 43.800 lliuraments (+35,3%).
Cupra estudia entrar als Estats Units
Al Saló Internacional de l'Automòbil de Munic, Griffiths també ha confirmat l'interès del grup per introduir Cupra als Estats Units. Els plans inicials serien començar les operacions després del 2025 i implicarien acoblar vehicles en alguna de les tres plantes que el Grup Volkswagen, al qual pertany Seat, té a la regió (als EUA i Mèxic). Els models que es fabricarien serien elèctrics grans, adaptats als gustos del consumidor americà, i l'objectiu és focalitzar-se a les grans ciutats (com Nova York i Washington) i en estats com Califòrnia i Florida. "Tot va pel bon camí, però la inversió és el que més costa. Es tractaria d'una inversió molt alta i per poder fer-ho cal guanyar diners i no només durant un semestre", ha dit, en declaracions recollides per Efe.