La companyia de compravenda d'articles de segona mà Wallapop va tancar el seu exercici fiscal de 2022 amb una facturació de 71,6 milions d'euros, la qual cosa suposa un increment del 39% respecte als 51 milions d'euros facturats durant l'exercici anterior, mentre que va ampliar les seves pèrdues fins als 50 milions d'euros.
En concret, l'empresa fundada a Barcelona, que aquest any celebra el seu desè aniversari, ha incrementat les seves vendes un 265% des del 2019, uns resultats que segons el negoci "mostren la consolidació d'un nou model de consum" que està recolzat per més de 17 milions d'usuaris mensuals al Sud d'Europa, on està present a Espanya, Itàlia i Portugal.
Wallapop preveu generar beneficis a Espanya aquest 2023
D'aquesta manera, Wallapop Envíos, el servei d'e-commerce de la plataforma, és el producte que més volum de negoci genera, amb una facturació registrada el 2022 de més de 50 milions d'euros, un 59% més que en l'exercici anterior. Per la seva part, els serveis de visibilitat oferts als usuaris han generat uns ingressos de més de 13 milions d'euros, que, davant els 10 milions d'euros de 2021, suposen un increment del 25% en aquesta via de monetització.
El gegant Wallapop ha precisat que gran part de la seva facturació procedeix de la seva activitat a Espanya, un mercat "madur" i on la plataforma espera començar a generar beneficis aquest 2023.
La companyia ha indicat que el seu objectiu ara és "consolidar-se com a plataforma líder en la compravenda d'articles reutilitzats" al Sud d'Europa, per la qual cosa ha apostat per una estratègia d'inversió que aquest any s'ha traduït en unes pèrdues de 50 milions d'euros, una xifra que defineix com a "natural" en aquesta etapa d'expansió internacional.
Al llarg de l'any passat, la firma de compravenda d'articles va continuar el seu procés d'inversió en mercats internacionals, la qual cosa el va portar al llançament de la seva aplicació a Portugal el setembre de 2022, després de la seva entrada al mercat italià el setembre de 2021.
Valoració de 771 milions d'euros
Cal recordar que a començaments d'aquest any, la plataforma va tancar una ronda de finançament de 81 milions d'euros destinada a consolidar la seva expansió per Europa i fer créixer la seva companyia. Després d'aquesta operació, la societat va aconseguir una valoració de 771 milions d'euros, la més alta mai atribuïda al negoci.
"Els resultats de l'exercici de 2022 mostren una empresa en ple creixement i immersa en un potent procés d'internacionalització. Per a nosaltres, ampliar el nostre mercat i invertir en noves oportunitats és tan important com rendibilitzar el negoci. Som una societat molt sanejada i solvent gràcies al suport dels nostres socis amb el seu acompanyament financer", ha assegurat el conseller delegat de Wallapop, Rob Cassedy, després de la presentació dels resultats.
Desè aniversari
Wallapop va néixer el 2013 a Barcelona per tal de "connectar persones que volguessin vendre tot allò que ja no utilitzaven a través del seu mòbil". Des d'aleshores, la seva comunitat ha donat una segona oportunitat a més de 640 milions de productes que, en comparació amb la població espanyola, suposaria una mitjana de més de 16 anuncis publicats per adult. Pel que fa a les dades, durant el seu primer any la plataforma ja era utilitzada per més de 170.000 persones, xifra que s'ha multiplicat per 100 en l'actualitat, fins a superar els 17 milions. La plataforma també és un motor d'ocupació, ja que compta amb més de 350 persones de 30 nacionalitats diferents, lluny dels 13 empleats que van començar el 2013.