L'empresa catalana de carregadors elèctrics Wallbox va perdre 28,28 milions d'euros en el tercer trimestre de l'any, un 5% menys que els 29,8 milions del mateix període de l'any passat. El volum de negoci també va ser inferior que l'any anterior, 32,5 milions, un 26% menys que en el mateix període de l'any passat.
L'empresa creada per Enric Asunción i Eduard Castañeda va aconseguir obtenir uns marges bruts del 35%, el que suposa una millora del 5,3% respecte a l'anterior trimestre i intenta posar rumb a la rendibilitat.
Segons ha informat l'empresa, que cotitza a Nova York, en el tercer trimestre es van activar 50.000 carregadors domèstics i semipúblics a través dels canals de distribució i instal·ladors la companyia, la qual cosa representa un increment del 30% respecte al mateix període de l'any anterior. Quant al segment públic, el nombre de carregadors venuts va incrementar un 285%, mentre que els ingressos ho van fer un 350% en comparació a 2022.
En el tercer trimestre, ha superat el seu objectiu de reducció de despesa, i ha aconseguit uns estalvis de 39 milions d'euros des de començament d'any.
Wallbox, empresa especialitzada en carregadors per a vehicles elèctrics que cotitza a la Borsa de Nova York, ha tancat el primer semestre de l'any amb pèrdues operatives de 67,6 milions d'euros, un 19,6% més que en el mateix període de 2022. La companyia amb seu a Barcelona va tenir en el mateix període uns ingressos de 68,1 milions, pràcticament els mateixos que un any abans, i ho atribueix que no ha assolit la facturació que havia previst entre abril i juny: 33 milions davant els entre 40 i 50 milions augurats.
Ebitda positiu el 2024
Enric Asunción, CEO i cofundador de Wallbox ha explicat després de la presentació dels resultats que continuen "avançant significativament en l'execució del pla de negoci durant el tercer trimestre". "Això ha suposat l'adquisició d'ABL, el llançament de nous productes i la creació de noves aliances amb marques globals com Kia. L'adquisició d'ABL és un dels anuncis més importants que hem realitzat fins ara. Creiem que aquesta operació pot canviar dràsticament el nostre perfil financer, proporcionant importants sinergies comercials, operatives i financeres. També hem superat els nostres objectius de reducció de costos i veiem l'oportunitat de continuar optimitzant les nostres despeses a mesura que finalitzi l'any. El treball que s'ha realitzat ens dona confiança en el nostre objectiu d'assolir la rendibilitat el pròxim any", ha dit.
Entre els plans per reduir costos, Wallbox va aprovar un ERO el mes de març passat que preveia la baixa de 92 treballadors sobre una plantilla de 1.400 treballadors, amb la qual preveia estalviar uns 50 milions d'euros.
Es pot recordar que a mitjans d'octubre, Wallbox va comprar la companyia alemanya dedicada a la mobilitat elèctrica ABL GmbH per 15 milions d'euros. Aquesta adquisició es va instrumentar mitjançant una compra d'actius i permetrà a Wallbox "accelerar el seu objectiu d'assolir Ebitda positiu el 2024", segons va informar la companyia. En concret, els actius comprats van ser dues fàbriques, una d'acoblament a Alemanya i una altra de components al Marroc; inventari; propietat intel·lectual; marques i certificacions.
Asunción també ha afegit que "estem completament enfocats en el que podem controlar, la qual cosa inclou portar nous productes al mercat, firmar noves aliances amb marques globals, controlar els costos i aconseguir la rendibilitat el 2024. Encara que no podem controlar els mercats, sí que podem controlar el nostre acompliment". En aquesta línia, el directiu ha agregat que "el nostre negoci al sector de la càrrega ràpida ha experimentat un creixement excepcional, i la nostra solució integral en l'àmbit global hauria de fer confiança als accionistes que estarem a l'avantguarda de la transició energètica a diversos fronts. S'espera que l'enfocament comercial d'ABL, combinat amb la nostra oferta de carregadors superràpids, brindin oportunitats de creixement, independentment de la velocitat d'adopció de vehicles elèctrics a curt termini".