Wallbox, empresa especialitzada en solucions de càrrega de vehicles elèctrics i gestió d'energia, ha anunciat aquest dilluns uns ingressos preliminars de 49 milions d'euros en el segon trimestre de l'any, un creixement interanual de gairebé el 50%.

El principal impulsor del creixement en el segon trimestre ha estat el mercat nord-americà, que ha experimentat un impuls interanual dels ingressos superior al 65% gràcies a l'augment de les vendes de carregadors domèstics i carregadors públics ràpids. Wallbox ha avançat en un comunicat que els resultats financers detallats d'aquell període es publicaran abans de l'obertura del mercat el proper 1 d'agost.

L'empresa barcelonina va registrar el 2023 pèrdues operatives de 106,9 milions d'euros, un 23% menys, després de facturar 143,7 milions, una xifra pràcticament similar als 144,1 milions de 2022.

En febrer passat, Enric Asunción, conseller delegat i cofundador, va pronosticar que el 2024 serà un "any de creixement i rendibilitat per a Wallbox" i va destacar que la companyia és més eficient i determinada. "Les oportunitats són atractives i inclouen la nostra cartera de carregadors de corrent continu (DC) que arriba a Amèrica del Nord, comprar i integrar ABL, empresa líder en càrrega de vehicles elèctrics a Alemanya amb una inversió de 6 milions d'euros, avançar en la nostra associació amb Generac i molt més". També va destacar els acords comercials assolits amb Free2Move, Kia i Costco.

En el primer trimestre de l'any, les pèrdues es van situar en 13,5 milions d'euros, un 38% menys respecte al mateix període de l'exercici anterior. Asunción va reconèixer que el primer trimestre de 2024 va presentar certa volatilitat en el creixement d'alguns mercats, compensat per fites comercials clau com els primers lliuraments de Supernova a Amèrica del Nord. Wallbox, que cotitza a Nova York, va guanyar en el primer trimestre un projecte per expandir la infraestructura de càrrega domèstica en l'estat de Washington per valor de 26 milions de dòlars.