Wallbox, companyia proveïdora de solucions de càrrega de vehicles elèctrics, durà a terme una col·locació privada d'accions ordinàries de classe A —no es venen al públic i tampoc no poden ser negociades pels posseïdors de les accions— entre socis estratègics i accionistes actuals de l'empresa per captar uns 43,5 milions de dòlars (uns 41,94 milions d'euros). El negoci català fundat per Enric Asunción i Eduard Castañeda ha assenyalat que participaran en aquesta col·locació, d'un total de 8,17 milions de títols ordinaris, accionistes com Iberdrola i Kensington Capital, Quadis i Orilla Asset Management, a més d'Asunción, cofundador i conseller delegat de la scale-up. Segons Asunción, aquest recurs d'obtenir capital d'"inversors de confiança i membres del consell d'administració" de la companyia és un "testimoni" que la seva confiança continua en el pla de negoci i en la posició de lideratge que ha construït Wallbox.

El negoci català ha assegurat que aquestes accions ordinàries es vendran a aquests inversors a 5,32 dòlars i que s'espera que la col·locació es tanqui el pròxim 5 de desembre, una operació que la companyia ha justificat per "enfortir encara més el balanç de l'empresa i proporcionar un capital de creixement" per donar continuïtat al pla estratègic.

Amazon Web Services

Paral·lelament, la firma proveïdora de solucions de càrrega de vehicles elèctrics ha migrat tota la seva infraestructura tecnològica a Amazon Web Services (AWS), incloent-hi les plataformes de disseny i fabricació, els sistemes de gestió de xarxa i dispositius, i les aplicacions de client. Wallbox ha explicat que està fent servir serveis i infraestructures d'AWS, amb els quals està desenvolupant "innovadors productes intel·ligents de càrrega" que contribueixen a accelerar l'adopció dels cotxes elèctrics i permeten als clients tornar el seu excés d'energia a la xarxa elèctrica. A més, l'empresa assegura que també ha aconseguit reduir els "costos generals" de tecnologia del seu sistema de càrrega residencial en un 70%.

D'altra banda, amb el servei Amazon Kinesis, Wallbox pot recopilar dades, monitorar l'estat dels seus carregadors de vehicles elèctrics públics i residencials a 113 països, analitzar la informació i fer-la servir per optimitzar el seu servei. La companyia també planeja l'ús dels serveis d'aprenentatge automàtic d'AWS a les seves fàbriques a la Xina, Europa i Amèrica del Nord per identificar errors mecànics i evitar els períodes d'inactivitat, així com per extreure informació dels canvis en els patrons de vendes o l'ús dels clients.

67.000 carregadors venuts en tres mesos

Wallbox va tancar el tercer trimestre amb una facturació de 44,1 milions d'euros, un 140% més que en el mateix període del 2021. El marge brut de la companyia va ser del 41,4% i el creixement de les vendes es deu especialment a l'increment del 535% al mercat nord-americà; mentre que l'ebitda va registrar pèrdues de 20,7 milions d'euros. L'empresa va vendre 67.000 carregadors entre juliol i setembre, un 93% més que en el tercer trimestre del 2021. Durant aquest període ha posat en marxa la fàbrica d'Arlington (Texas, Estats Units) i ha assolit un acord amb Fisker per proporcionar carregadors i servei d'instal·lació als clients de la seva pròxima línia de vehicles, i ha ampliat l'associació amb Uber a diversos mercats europeus.

Les perspectives de l'empresa passen perquè els ingressos en el quart trimestre de l'any se situïn entre 42 i 52 milions, la qual cosa significaria una taxa de creixement interanual d'entre el 60% i el 100%, i que el marge brut sigui del 40%. Per al conjunt de l'exercici, les previsions són una facturació d'entre 154 i 164 milions d'euros, la qual cosa representaria un augment interanual d'entre el 115% i el 130%.