La companyia de carregadors elèctrics Wallbox va retallar les pèrdues en 31,9 milions d'euros, un 23%, el 2023, fins als 106,9 milions d'euros, gràcies a la política de contenció de les despeses, en un any que ha estat "difícil", segons el conseller delegat de la companyia, Enric Asunción. El resultat operatiu (ebitda) ajustat va ser negatiu en 74 milions. Entre les causes d'aquest balanç d'un any que també ha qualificat de "transició", Asunción s'ha referit al fet que "la corba d'adopció de vehicles elèctrics segueix en procés de creuar el punt d'inflexió, cosa que, combinada amb taxes d'interès més altes i un augment en l'inventari dels canals de distribució, va suposar una variabilitat més gran de les nostres projeccions i resultats". "Tot i que aquestes interrupcions van suposar un any difícil, ens vam centrar a executar el nostre pla estratègic a llarg termini i vam aconseguir diverses fites destacades, destacant la nostra força i resiliència", ha dit el directiu, durant la presentació dels resultats anuals.
Pel que fa a la reducció de costos, a principis de l'any passat, Wallbox va pactar amb els treballadors l'acomiadament de 96 persones a Espanya, en el marc d'un pla per reduir en 50 milions les seves despeses. Només en concepte de disminució de les nòmines, l'estalvi ha estat de vuit milions. La companyia, que cotitza a Nova York, ha destacat que va superar els objectius de reducció de costos en més del 20%, reduint les despeses de caixa en més de 60 milions el 2023.
Asunción ha pronosticat que el 2024 serà un "any de creixement i rendibilitat per a Wallbox" i ha destacat que la companyia és més eficient i determinada. "Les oportunitats són atractives i inclouen la nostra cartera de carregadors de corrent continu (DC) que arriba a Amèrica del Nord, comprar i integrar ABL, empresa líder en càrrega de vehicles elèctrics a Alemanya amb una inversió de 6 milions d'euros, avançar en la nostra associació amb Generac i molt més", ha detallat. També destaquen els acords comercials Free2Move, Kia i Costco.
No obstant això, Wallbox ve d'un any en què els ingressos s'han estancat en 143,76 milions, una xifra molt similar als 144,18 milions del 2022. Al llarg de l'any, la companyia va vendre 167.400 carregadors a tot el món en un entorn de demanda a la baixa del mercat de vehicles elèctrics, ha destacat. Per a les previsions de 2024, els directius del fabricant de carregadors elèctrics es basen en una certa represa registrada en el quart trimestre de 2023, quan va generar uns ingressos de 43,3 milions d'euros, un augment d'aproximadament el 34% davant del mateix període de l'any anterior, i va obtenir uns marges bruts del 32,8% i uns estalvis de 4,8 milions d'euros més que el trimestre anterior. Durant el quart trimestre, Wallbox va lliurar prop de 500 unitats del seu carregador públic superràpid Supernova.