Wallbox va registrar unes pèrdues de 33,7 milions d'euros en el tercer trimestre del 2024 davant els 28,3 milions del mateix període de l'any passat, segons ha informat aquest dimecres la multinacional catalana en un comunicat. Així, la companyia dedicada a la fabricació de carregadors per a vehicles elèctrics ha ampliat el resultat negatiu un 19% anual, en un context d'incertesa per la lentitud de la transició a la mobilitat elèctrica. Si es compara amb el trimestre anterior, entre abril i juny les pèrdues van ser de 25,3 milions d'euros. 

Pel que fa als ingressos, es van situar en els 34,7 milions en el tercer trimestre, un 7% més que el mateix període de l'any anterior i, des de principi d'any, l'empresa catalana ha facturat un 26% més, fins als 126,6 milions d'euros.

D'altra banda, el marge brut de Wallbox ha baixat fins al 23%, una xifra "més baixa del que s'esperava" a causa de provisions d'inventari de components adquirits que havien quedat obsolets. Segons ha detallat en una trucada amb inversors, el director financer de Wallbox, Luis Boada, la provisió ascendeix als quatre milions d'euros.

Transició "lenta" cap al vehicle elèctric

Alhora, el conseller delegat de la companyia, Enric Asunción, ha admès que el mercat dels vehicles elèctrics continua estant "sota les expectatives". Amb tot, el directiu ha remarcat que la diversificació geogràfica i de productes estan compensant els comportaments més moderats. En aquest sentit, han destacat el comportament "excepcional" del mercat nord-americà, on s'ha registrat un creixement d'ingressos del 45% interanual, superior al creixement del mercat del vehicle elèctric. En canvi, el mercat europeu ha sigut dèbil en totes les categories, tal com ha recordat la firma aquest dimecres.

"Ens enfrontem a una transició cap als vehicles elèctrics més lenta del previst, però creiem que el potencial a llarg termini de la indústria del vehicle elèctric segueix sent sòlid", ha assegurat Asunción.

Wallbox introduirà una nova estructura organitzativa

Davant la volatilitat del mercat del vehicle elèctric, l'objectiu que busca ara la multinacional catalana és "alinear l'estructura de costos amb la demanda actual" per impulsar el camí cap a la rendibilitat. D'aquesta manera, la companyia dedicada a la fabricació de carregadors introduirà una nova estructura organitzativa basada en unitats de negoci per "adaptar l'enfocament de manera més efectiva a cada segment".

Wallbox espera tancar l'any amb uns ingressos d'entre 40 milions i 45 milions d'euros, incrementar el marge brut fins al 38% i 40% i un resultat brut d'explotació d'entre 7 i 10 milions negatius. Finalment, Enric Asunción ha explicat que continuen tenint en el punt de mira el 'break even' i esperen aconseguir-lo al llarg del 2025. "2025 ha de ser un any positiu", ha afirmat durant la trucada amb analistes.