El govern de Joe Biden admet que ha estat pressionant a les cadenes d'alimentació i supermercats perquè redueixin preus i donat a les famílies "més espai per respirar". Pel que sembla, ho ha aconseguit. Després que la gran cadena de supermercats Target anunciés rebaixes en uns 5.000 productes -inclosos lactis, verdures, pa, bolquers i cafè-, els seus competidors Walmart i Aldi, han iniciat descomptes i promocions també molt significatives.

Segons la Casa Blanca, "Target, Walmart i altres cadenes de supermercats han començat a respondre a la gestió del president per preus més baixos als articles per a la llar" i després de sengles reunions amb els executius de les empreses, inclòs el president de Target, Brian Cornell, per discutir els costos elevats que enfronten les famílies", va afegir el govern americà en un comunicat, recollit per Efe.

Els preus dels aliments i altres entrades de la llar han pujat gairebé un 27% des de 2020, molt per sobre de l'índex general de preus, mentre que el deute de les famílies no deixa d'augmentar. A més, el preu mitjà del cistell d'anar a comprar ha augmentat per als americans un 20% en els dos últims anys. Les famílies pateixen els efectes inflacionistes amb un índex dels preus que no deixa d'apujar. Els consumidors han vist com els preus pujaven en un any i fins a l'abril un 3,4%, sense notar en les seves compres el lleu alleujament sobre l'increment del 3,5% anual fins al mes anterior.

La decisió de Target, la cadena que va prendre la iniciativa, ha aconseguit que el seu canvi en els preus "estalviarà als consumidors milions de dòlars a l'estiu".

Walmart, la cadena de botigues detallistes més gran, es va afegir també a l'anunci de reducció de preus en milers de productes i oferirà una gamma de menjar processat per menys de 5 dòlars (uns 4,6 euros).

La cadena de supermercats alemanya Aldi, la de més ràpid creixement als Estats Units, també va anunciar recentment la reducció de preus a 250 productes, en un intent d'afegir-se a aquestes promocions, que es donen en el període de vacances del "Memorial Day", un de tradicionalment vinculat a descomptes per promoure el consum.

Encara que les dades de producte intern brut, atur, guanys de les empreses i altres indicadors macroeconòmics estan en positiu, les enquestes, quan falten poc més de cinc mesos per a l'elecció presidencial, mostren que els nord-americans es continuen queixant dels preus alts.

Aldi guanya en descomptes

Un recent estudi de BravoDeal, un portal web especialitzat en compres i descomptes, destacava que la cadena Aldi, una empresa alemanya que va arribar als Estats Units el 1976, obrint la seva primera botiga a Iowa, és la que ofereix els millors descomptes. Aldi té als EUA més de 2.300 locals en 36 estats diferents.

El mateix estudi assegura que en aquesta cadena de supermercats una compra d'aliments per a tota la setmana pot arribar a costar 185,18 dòlars al consumidor americà. En la seva comparativa, Target estava per sobre: ​​239,62 dòlars.