El WiZink Center canvia de nom una dècada després. El recinte, que és propietat de la Comunitat de Madrid, passarà a dir-se Movistar Arena a partir de 2025 després de l'acord de patrocini que Telefónica ha assolit amb Impulsa Eventos i Instal·lacions, l'empresa que gestiona aquest espai i on se celebren partits de bàsquet, futbol sala o concerts.

En un comunicat, Telefónica explica que el canvi de nom ha estat possible per la disposició de WiZink Bank a finalitzar el patrocini del 'naming', després de 10 anys, motivat per la posada en marxa d'un nou pla estratègic 2024-2028, i la transformació del seu negoci cap a un model B2B2C, amb més focus en la diversificació de productes i serveis mitjançant aliances amb tercers.

El nou Movistar Arena, amb capacitat màxima de 17.400 espectadors, és actualment uns dels recintes amb més activitat del món, amb més de 200 esdeveniments i 2 milions de visitants anuals, i afronta aquesta nova etapa amb el ferm propòsit de rellançar el recinte incorporant innovacions tecnològiques dirigides a millorar l'experiència dels fans, ja sigui en els concerts musicals o en les competicions esportives.

Movistar Arena és seu del Reial Madrid i del Movistar Estudiantes de bàsquet, com també del Premier Pàdel Madrid; a més de celebrar una mitjana de 120 concerts a l'any, entre els quals en els últims mesos han destacat Depeche Mode, Olivia Rodrigo, Hans Zimmer, Mannà, Juan Luis Guerra, Ricky Martin, Bryan Adams o l'històric comiat dels dos concerts únics a Espanya de Paul McCartney al desembre.

Hi haurà 220 esdeveniments el 2025

I en aquest sentit, el 2025 es presenta "com un nou any de rècord per al recinte madrileny", destaca Telefónica, ja que se celebraran més de 220 esdeveniments i també hi ha 120 concerts confirmats, entre els quals destaca el nou format "residència" amb icones nacionals com Dani Martín i Joaquín Sabina, que han anunciat i esgotat per complet 10 i 8 dates, respectivament; així com els doblets de Dua Lipa, Leiva, Maluma o Duki.

Iheb Nafaa, conseller delegat de l'entitat, afirma: "En WiZink estem molt orgullosos d'haver contribuït al creixement del Center durant els deu anys de durada del patrocini i d'haver posicionat l'espai com el lloc de referència de l'esport, la música i la celebració de grans esdeveniments no només de la Comunitat de Madrid, sinó també a nivell nacional".

El recinte, per tant, es dirà Movistar Arena una vegada que la teleco rebi l'autorització de la Comunitat de Madrid. Per a la companyia, el nou nom oficial que adoptarà el conegut espai multiusos del carrer Goya representa "una aposta global" ja que recorda que ja patrocina altres recintes similars a Buenos Aires, Bogotà i Santiago de Xile amb el mateix nom, i a Londres i Praga amb la seva marca O2.

Emilio Gayo, president de Telefónica Espanya, assegura que per a la companyia els suposa "una enorme satisfacció" culminar l'any del seu centenari amb l'anunci del patrocini d'un recinte "que és referència mundial" per la qualitat i la quantitat dels esdeveniments que acull. Per a Telefónica, i la seva marca comercial Movistar, sempre és una prioritat estar en els centres on passen les coses, i des de 2025 el Movistar Arena serà, sense lloc a dubte, un gran centre de connexió entre les persones i el món de la música, l'esport i l'espectacle, i un espai "en el qual tindrem l'oportunitat de desplegar el nostre lideratge tecnològic i digital".

Per la seva part, Xavier Bartrolí, president d'Impulsa, destaca: "Després d'un període d'enorme èxit de la mà de WiZink, comencem una il·lusionant etapa que representarà el rellançament del recinte al costat de Movistar, en la que aprofitarem la seva gran experiència tecnològica per impulsar encara el més nostre recinte".

El comunicat recull també les declaracions del conseller de Cultura, Turisme i Esport de la Comunitat de Madrid, Mariano de Paco Serrano, que subratlla que l'històric Palau dels Esports és "un lloc emblemàtic i estratègic per a la regió", i constitueix "la millor infraestructura per a la realització de grans esdeveniments esportius i culturals", mentre "materialitza l'èxit de la col·laboració publicoprivada dirigida a l'excel·lència del servei públic i l'aposta decidida de la Comunitat de Madrid per l'esport i la cultura, també com a elements indispensables per a la consolidació d'un turisme de qualitat."