Cacaolat segueix el camí marcat fa dos anys i amplia la seva línia de productes que va més enllà del batut. Primer van ser les galetes, després el retorn de la xocolata en pols i, ara, la col·laboració amb altres marques per seguir creant branding. Seguint l'estratègia del torró Suchard, aquest Nadal, Delaviuda uneix forces amb Cacaolat.

Panettone i torró

D'aquest cobranding, neixen dos productes que prometen sorprendre els consumidors: Delaviuda Turrón Praliné Cacaolat: un torró de xocolata amb sabor de Cacaolat. Aquesta creació és la primera al mercat que incorpora l'autèntic gust d'aquest popular batut. A més, també està disponible en format porció. I, de l'altra, Daleviuda Panettone Cacaolat: fruit de la unió de dues marques properes, entranyables i autèntiques sorgeix aquest pa de pessic tradicional amb el toc especial de Cacaolat. A més, per fer-ho més deliciós, inclou un sobre de cacau per empolvorar al gust.

Nous canvis a la propietat

La notícia arriba després dels darrers canvis en la propietat de Cacaolat. El grup Idilia Foods, que a més de marques com Nocilla, Paladín i Okey té la coneguda marca ColaCao, ha pactat amb el grup Damm la compra del 50% del grup Cacaolat, que acumula uns quants anys de pèrdues. D'aquesta manera, Cacaolat (amb les marques Cacaolat, Letona i Laccao) assumirà la gestió, comercialització i distribució de les marques de batuts d'Idilia Foods (ColaCao Energy, ColaCao Shake i Okey), i la propietat d'aquest nou grup estarà repartida entre Idilia Foods i Damm. L'objectiu de l'acord és accelerar el creixement dels batuts lactis a Espanya i internacionalment.

Malgrat tot, el darrer 2023 no va ser un any dolent per a Cacaolat. En els darrers cinc exercicis, la facturació va caure fins al 2020, però ha repuntat des de la pandèmia: 61,8 milions d'euros (2018), 59 (2019), 44 (2020), 53,5 (2021) i 73 milions (2022). Pel que fa als resultats, s'han mantingut les pèrdues, però amb pronunciats alts i baixos: 1,8 milions d'euros (2018), 0,26 (2019), 8,2 (2020), 1,93 (2021) i 2 milions (2022). L'exercici pandèmic del 2020 va suposar un impacte directe en el compte de resultats pel tancament obligat de bars i restaurants, que constitueixen un dels canals tradicionals de venda dels seus batuts.