Inditex prepara l'obertura del Zara més gran del món a Rotterdam (Països Baixos). La tèxtil gallega ha publicat aquest dimecres els resultats del primer trimestre del seu any fiscal, tornant a superar el seu propi rècord amb un benefici de 2.513 milions d'euros, i ha anunciat noves obertures i previsions de creixement. El conseller delegat del grup, Óscar García Maceiras, ha assegurat que es preparen per aixecar la persiana del que serà l'establiment més gran de la icònica marca fins ara.
Així ho ha explicat Maceiras en una conferència amb analistes després de la presentació dels resultats de meitat del seu exercici fiscal (de l'1 de febrer al 31 de juliol). El directiu ha explicat que la botiga, que allotjarà els productes de Zara i Zara Home, estarà situat a la ciutat neerlandesa de Rotterdam, concretament al carrer Coolsingel, i tindrà una superfície de 9.000 metres quadrats repartits en 3 plantes, segons s'observa de la imatge de la presentació de resultats d'Inditex.
Es pot destacar que el 2022 ja va inaugurar a Madrid el seu establiment més gran, també de 9.000 metres quadrats, situat a l'Edifici Espanya, al costat de la cèntrica Plaça España de la capital. No obstant això, es tracta d'un edifici en el qual el seu Zara comparteix espai comercial amb una altra de les marques del grup, Stradivarius, mentre que la nova botiga de Rotterdam només oferirà els productes de la marca Zara. García Maceiras no ha concretat la data d'inauguració, però s'espera que es produeixi aquesta tardor de 2023.
Remodelacions, reubicacions i noves obertures
Així mateix, el conseller delegat del grup també ha anunciat altres obertures i reestructuracions d'algunes de les seves botigues en l'àmbit internacional. D'aquesta manera, Inditex duplicarà la mida de la seva botiga en Hotel de Ville (París), ressituarà un altre establiment a Miami i té previst obrir un nou punt de venda a Baton Rouge, Louisiana (Estats Units).
La companyia que presideix Marta Ortega continua posant el focus en la reestructuració de les seves botigues amb nous dissenys, alguns d'ells creats pel seu propi estudi d'arquitectura. Es tracta d'una estratègia de reducció i optimització de botigues a través de la qual té un nombre considerablement menor d'establiments en comparació amb els últims anys i les seves noves obertures són botigues molt més grans amb un component estètic important.
D'aquesta manera, el grup compta a tancament de juliol amb un total de 5.745 botigues en l'àmbit global, la qual cosa suposa una reducció de 625 establiments en comparació amb el mateix període de l'any anterior. No obstant això, preveu tancar l'exercici amb un creixement del 3% a la seva superfície comercial. Paral·lelament, ha anat impulsant l'avenç al canal de vendes online que ha estat part fonamental en el creixement dels últims dos anys.
Referent a això, García Maceiras ha assegurat que el negoci online continua creixent "de forma sòlida" i que és un segment clau per al creixement de les vendes en botiga física. El grup no especifica les xifres de vendes a través del canal online fins al final del seu exercici.