Tenir cinc reunions a la vegada i saber de què s'ha parlat en totes elles ja és possible. Zoom, la plataforma tecnològica que en els seus inicis es va definir com "el portal per connectar-se", ara fa un pas més i ofereix als seus usuaris una gamma de serveis de comunicacions a empreses i particulars, solucions innovadores i aposta per la intel·ligència artificial. La companyia, que va guanyar gran protagonisme durant la pandèmia, ja que va passar de tenir 10 milions d'usuaris actius l'any 2019 a tenir-ne més de 300 milions a finals d'abril de 2020, no ha volgut perdre usuaris després de la covid-19 i des de llavors ha incorporat una sèrie de funcions amb la idea de millorar les xifres d'usuaris i negocis. 

"Nosaltres no parlem de l'aplicació de la intel·ligència artificial a la companyia perquè ja la fèiem servir abans que la gent l'anomenés IA. Fa anys ja comptàvem amb un software de cancel·lació de soroll, de resum de xats o d'eficiència a l'hora de fer les tasques. Ara es parla molt de la IA, però ja la fèiem servir abans d'aquest boom, però en aquell moment n'hi dèiem d'una altra manera", explica Helen Hawthorn, directora d'enginyeria de solucions a Zoom EMEA.

"Volem guanyar en eficiència"

De fet, la directiva assegura que la IA és pràcticament un "requisit" en qualsevol aplicació i que Zoom actualment és una empresa amb un gran ventall de solucions gràcies a aquesta tecnologia. 

A tall d'exemple, Hawthorn parla de Zoom Phone, una solució basada en el núvol que permet a les corporacions enviar i rebre trucades il·limitades. "Aquesta aplicació demostra la velocitat i la innovació a Zoom. Hem passat de no tenir cap producte d'aquestes característiques a competir amb les grans empreses", afirma. A banda, parla de Zoom Docs, una solució de documents que a través de la IA permet transformar el contingut de les reunions en documents i projectes processats. "Aquest vertical de Zoom és capaç de fer resums d'un determinat tema. Recopila informació, articles i notícies i te'n fa una síntesi. Estem molt contents amb aquesta eina perquè ens fa guanyar en eficiència, que és la clau de tot plegat". 

Al mateix temps, Hawthorn parla de la innovació a la companyia. "També tenim el cas de Zoom Events, una plataforma tot en un enfocada a esdeveniments de diverses sessions i dies, incloses les sessions simultànies, establint contactes dels assistents i patrocinis", argumenta.

L'innovador agent de Zoom 

Així i tot, la cirereta del pastís és AI Companion, la nova generació d'IA de Zoom. "Tots busquem la manera d'optimitzar la nostra feina, de posar-nos al dia amb les tasques i de ser més eficients. Amb aquesta eina els usuaris poden gestionar i rastrejar els seus missatges de manera més senzilla, estalviant temps i enfocar-se en el que realment importa", destaquen des del negoci. "Al final, l'objectiu és que les tasques més pesades i que ocupen gran part del nostre temps es puguin fer a través de la intel·ligència artificial". 

A curt termini, la multinacional té previst millorar aquestes eines per facilitar les tasques als usuaris. "Volem que els clients es personalitzin el programa, se'l facin seu i els ajudi a simplificar la feina", acaben des de Zoom.