L'incident aeri del passat 5 de gener, en el qual es va desprendre un panell del Boeing 737 MAX en ple vol, va provocar que els Estats Units responguessin amb una sèrie de mesures contundents per supervisar la producció del fabricant i millorar la seva seguretat i control de qualitat. Segons s'ha conegut ara, l'Administració Federal d'Aviació (FAA) nord-americana va dissenyar una "agressiva" supervisió del fabricant en la qual destacaven mesures com la immobilització immediata a terra de 171 avions 737 MAX operats per aerolínies nord-americanes o en territori nord-americà i la detenció de l'ampliació de producció d'aquest tipus de model.

A més, l'entitat va ordenar un augment de la presència d'inspectors de seguretat in situ a les instal·lacions de Boeing a Renton (Washington) i del seu proveïdor Spirit AeroSystems a Wichita (Kansas). L'administrador de la FAA, Mike Whitaker, va visitar la planta a Renton per veure la línia de producció del 737 i escoltar directament els enginyers, mecànics i altres de Boeing sobre els processos de control de qualitat. Aquesta iniciativa ha fomentat "activament" les queixes dels denunciants, mentre que la FAA investiga "totes i cadascuna d'elles", va assenyalar l'organisme d'aviació.

La crisi ha suposat un dur revés per al fabricant d'avions nord-americà, que ha hagut d'adoptar mesures per intentar recuperar la credibilitat. Una crisi que ha tingut repercussió en algunes aerolínies, especialment en la irlandesa Ryanair.