El 17,4% de les franquícies que hi ha a Espanya són estrangeres
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Dimecres, 23 d'agost de 2023. 05:30
- Temps de lectura: 1 minut
![El 17,4% de les franquícies que hi ha a Espanya són estrangeres El 17,4% de les franquícies que hi ha a Espanya són estrangeres](https://www.elnacional.cat/oneconomia/uploads/s1/43/29/06/69/carrefour-market-exterior.jpeg)
Espanya compta amb 238 franquícies estrangeres, la qual cosa suposa el 17,4% del sistema de franquícies espanyol. Del total, França compta amb 51 marques i és el país que lidera aquesta presència. El segueixen els Estats Units, amb 46; Itàlia, amb 43; Regne Unit i Portugal, amb 16 ensenyes cada un; i Alemanya, amb 12, al capdavant d'un llistat que comptabilitza 24 països d'origen de cadenes franquiciadores, detalla el document titulat "La Franquícia a Espanya 2023" elaborat per l'Associació Espanyola de la Franquícia (AEF).
La llista la completen Dinamarca, amb 8; Argentina i Països Baixos, amb 7; Bèlgica i Brasil, amb 5; Suïssa, amb 4; Canadà, amb 3; Austràlia, Corea del Sud, Costa Rica i Suècia, amb 2, i amb una ensenya es troben Àustria, Colòmbia, Guatemala, Israel, el Japó, Malàisia i Singapur.