Bosque Verde, Hacendado o Deliplus són marques reconegudes pels consumidors. Són els noms de les marques pròpies de les principals cadenes comercials a Espanya com ara Mercadona o Dia. La marca blanca de les cadenes, coneguda com a marca de distribuïdor, ja té entitat pròpia i és, per a molts, l'opció preferida. Al llarg de l'any passat, la marca de distribuïdor va continuar el seu ascens de manera constant, i va aconseguir una participació del 46% en les compres realitzades en supermercats, hipermercats i en línia. 

"La inflació ha generat una pujada de preus, no solament per a les marques de fabricant (comercials), sinó també per a les marques blanques. És evident que en un context en què aquestes marques són més barates, el preu final també serà inferior que el de les marques de fabricant", explica Juan Carlos Gázquez Abad, professor col·laborador dels Estudis d'Economia i Empresa de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). "És possible que hi hagi consumidors que hagin vist com el preu de les seves marques nacionals 'de tota la vida' s'ha disparat fins a un punt que els ha obligat a provar altres opcions més econòmiques, com les blanques", afegeix.

En aquest sentit, indica que hi ha el tema econòmic "i és que les marques pròpies solen generar més benefici que les marques de fabricant. I també que la marca pròpia facilita la gestió d'estoc i de tota mena de processos, atès que és la cadena la que controla tot el que té relació amb la fabricació i la comercialització d'aquesta marca (cosa que no passa amb les marques de fabricant, controlades per aquest últim)", afegeix Gázquez Abad. Així doncs, aquest 2022, els espanyols van destinar un total de 105.000 milions d'euros a la compra de productes de consum massiu, que van registrar un increment del 9,1% respecte a l'any anterior.