Els lliuraments fallits de comandes online a Espanya costen anualment més de 3.200 milions d'euros, segons els càlculs de Webloyalty, companyia dedicada a oferir solucions en ecommerce a altres empreses.

Calculen aquest impacte negatiu tenint en compte que un 20% dels paquets no es lliuren a la primera, segons un estudi de l'Harvard Business Review, fet que ocasiona un cost mitjà de 15 euros per cada lliurament fallit. I l'últim Informe anual del sector postal de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) apunta que, a Espanya, es van realitzar 1.087,3 milions d'enviaments de paqueteria el 2021. A partir d'aquestes dades, Webloyalty conclou que els lliuraments fallits podrien suposar un cost de més de 3.200 milions d'euros a l'any.

A aquest problema se suma que, actualment, a Espanya es tornen un 20% de les compres online, arribant fins i tot al 30% en el sector de la moda. Això afecta directament els comptes de resultats, ja que la logística inversa pot suposar entre un 2% i un 4% de la facturació o el que és el mateix, una mitjana de 10 euros de cost per cada devolució, segons dades de Deloitte.