La marca de distribuïdor o marca blanca suposa ja el 58,5% dels aliments que compren els espanyols (sense incloure els frescos), segons l'últim informe de la consultora Circana. La firma de consultoria argumenta que una de les causes principals és que en l'actualitat els consumidors paguen un 22% més que fa tres anys en fer la compra. Malgrat això, auguren que encara que inicialment alguns consumidors optaven per la marca de distribució únicament per una qüestió de preu, ara són molts els que continuaran comprant-la "per la qualitat, sabor, disponibilitat i confiança que els aporta". Els productes de drogueria és la categoria en la qual les marques de les mateixes cadenes de distribució tenen més quota del mercat, apropant-se al 63%. En el cas de les begudes és el 32,7%, mentre que a la fruita seca és el 83,4%, i el segueixen en importància els formatges ratllats (82,1%) i les hortalisses i verdures congelades (81,3%). En general, del total de la despesa del gran consum a Espanya, un 49,9% va destinat a la marca blanca, determina l'informe.