Prendre unes vacances al sud d'Europa i a moltes regions veïnes resulta notablement més econòmic per als alemanys que optar per destins vacacionals dins del mateix país. Especialment a Espanya, on els preus dels serveis de restauració i hostaleria van anar a l'abril un 26% inferiors als d'Alemanya. Entre les destinacions vacacionals més populars del sud i el sud-est d'Europa, el nivell de preus a Itàlia era el més alt i, així i tot, les tarifes en restaurants i hotels estaven un 5% per sota dels d'Alemanya, segons dades publicades aquest dilluns per l'Oficina Federal d'Estadística (Detatis).

Els turistes alemanys van pagar un 18% menys pels serveis de restauració i hostaleria a Croàcia que a Alemanya, un 21% menys a Malta, un 23% menys a Grècia i un 24% menys a Xipre. Encara més barats van resultar destinacions com Espanya -un 26%-, Portugal -un 32%- i Turquia -un 41%. Els nivells de preus més baixos entre totes les destinacions vacacionals seleccionades es van registrar a Albània -un 54% per sota dels alemanys-, i a Bulgària -un 55%-, amb la qual cosa les estades en hotels i les visites a restaurants van costar en aquests dos països del sud-est d'Europa menys de la meitat que a Alemanya.

També en alguns països veïns d'Alemanya els serveis de restauració i hostaleria van resultar més barats, com en França -un 2%- i a Àustria -un 3%- i a Polònia i la República Txeca fins i tot un 19% i un 36%, respectivament. Al contrari, unes vacances al nord d'Europa i en alguns altres països veïns d'Alemanya resulten més cares per al turista alemany, en particular, entre les destinacions vacacionals seleccionades, Suïssa, un 49%.

Les estades en hotels i visites a restaurants en altres destinacions populars com Dinamarca i Noruega també van ser significativament més cares en abril, un 33% i un 23%, respectivament. Finlàndia va resultar comparativament una mica més barata, encara que unes vacances en aquest país costaven un 13% més que a Alemanya. Als Països Baixos, els turistes van haver de pagar un 12% més pels serveis de restauració i hostaleria, mentre que els alemanys que van escollir Suècia, una destinació molt popular, van haver de desemborsar un 2% més.