"Volem ser el Nespresso dels cítrics". Amb aquesta premissa va néixer Citring, una companyia barcelonina que ha dissenyat un aparell que permet fer sucs en menys d'un minut i sense embrutar res. Fundada l'any 2018 per l'enginyer de telecomunicacions Roc Viñas i després de quatre anys de desenvolupament, ara el gadget de cuina ha sortit al mercat amb 800 unitats venudes en pre-venda i amb un objectiu de comercialitzar-ne unes 10.000 unitats anuals. A un preu de 380 euros, l'emprenedor espera tancar el 2025 amb una facturació de 4 milions d'euros.

"La idea és penetrar en el client final, però més endavant no descartem entrar en empreses perquè els treballadors puguin fer-se els seus sucs a l'oficina", explica Viñas, que agrega que actualment venen a través de la seva pàgina web, però que d'aquí a uns mesos preveuen arribar a acords amb companyies i retailers per vendre el producte als seus comerços, a banda de teixir aliances amb hotels i cafeteries, entre altres. En concret, Citring One es va llançar al mercat a la plataforma Kickstarter el mes de juny d'aquest any. Amb aquesta campanya van recaptar 213.000 euros en 30 dies per la venda d'aquestes 800 unitats a 65 països de tot el món. 

"Volem canviar la manera de fer els sucs aplicant tecnologia puntera"

"La idea de negoci va sorgir fa uns anys, però el desenvolupament, el disseny i la fabricació porten temps i per aquest motiu fins ara no hem llançat el gadget al mercat", comenta l'enginyer, que afegeix que tota la producció la fan entre Barcelona i Mataró. "La gent no es fa sucs a casa perquè s'embruta tot molt i es perd temps, i nosaltres vam crear el negoci per canviar la manera de fer els sucs", defensa Viñas. Sobre com funciona, l'objectiu del negoci era fer un suc de taronja natural en menor temps que un cafè, automàtic i sense embrutar. Així, sense haver de tallar els cítrics, l'aparell compta amb una columna per poder-hi posar 3 fruites i, a través d'unes fulles semblants a un ganivet, talla i esprem els cítrics i en 40 segons fa el suc.

Per no haver de netejar tota la màquina cada vegada que es fa un suc, Citring One compta amb un motlle de silicona que s'insereix a la columna i que es neteja amb una rentada d'aigua. Actualment, l'article està disponible en dos colors: blanc i negre, i el disseny ha estat reconegut amb els premis IF Design Award 2024 i Red Dot Design Award 2024. 

Més enllà de la màquina, des del negoci també ofereixen vasos, plats i bols de ceràmica i a la llarga no descarten ampliar aquesta gamma de productes. Pel desenvolupament del producte, Citring ha comptat amb inversors nacionals públics i privats. En total, la start-up ha aixecat més de 2 milions de finançament a través de 3 rondes de finançament. Més enllà d’aquestes operacions, també ha comptat amb el suport financer d’entitats com les línies Neotec del Ministeri d'Indústria, Start Up Capital d’ACCIÓ i ENISA o d’altres institucions com Lanzadera, MercaBarna, Netmentora o IQS Tech Factory, entre altres.