Oakberry es fixa en Barcelona per accelerar el seu creixement
El negoci compta amb 43 botigues a Espanya i busca triplicar la xifra en 5 anys
- Sara Casas
- Barcelona. Divendres, 14 de març de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

Fundada al Brasil el 2016 per Georgios Frangulis i Renato Haidar, Oakberry aposta per Barcelona. La cadena especialitzada en bowls del superaliment açai va arribar a un acord a començaments d'any amb l'empresa de capital risc Fortitude Capital SCR per impulsar el seu creixement a Espanya, Itàlia i Portugal. L'objectiu del negoci, que compta amb més de 43 botigues a Espanya, 55 a Portugal i quatre a Itàlia, és triplicar el nombre d'establiments en els pròxims anys als tres països, sense deixar de banda la capital catalana, ciutat en la qual va aterrar el 2019 i en la qual compten amb una quinzena d'establiments.
"Estem molt contents d'associar-nos amb Fortitude Capital per formar una col·laboració empresarial que accelerarà encara més el nostre creixement a Portugal, Espanya i Itàlia. El fet d'unir forces serà fonamental per a la nostra visió a llarg termini i el pròxim capítol de l'expansió de la nostra marca en països de gran demanda", va comentar el conseller delegat i cofundador d'Oakberry, Georgios Frangulis, després d'anunciar l'acord. Per la seva part, el CEO de Fortitude Capital, Antonio Esteves, va assenyalar que estan "encantats" d'aquesta col·laboració. "Confiem plenament en la nostra estratègia d'expansió a Portugal, Espanya i Itàlia. Estem desitjant que arribin grans coses".
Oakberry compta amb 43 locals a Espanya
Oakberry compta en l'actualitat amb 43 botigues a Espanya i el seu objectiu és triplicar la xifra en un lustre. "Volem tenir una forta presència a les principals ciutats del país, però també en ciutats petites si és rellevant per al nostre grup objectiu", defensa Paulo Barbosa, masterfranquiciado d'Oakberry per a Espanya, Portugal i Itàlia, que recorda que Barcelona és un mercat "principal" per a la marca i que la seva intenció és continuar augmentant la seva presència a la ciutat.
Pel que fa al públic objectiu, la idea és posar el focus en les persones d'entre 17 i 45 anys, encara que el pla és ampliar-lo "a mesura que anem donant a conèixer la marca", destaca. "Pretenem ser la primera opció en el segment de superaliments i açaí a Espanya, Itàlia i Portugal", comenta Barbosa, que agrega que "el nostre principal objectiu és obrir la majoria de botigues com a pròpies". Respecte als empleats, Barbosa indica que "donem feina a entre 3 i 4 persones per botiga, així que estem parlant d'entre 250 i 300 nous llocs de treball només a Espanya en aquest termini de 5 anys".
Finalment, des d'Oakberry expliquen que l'any passat van tancar amb una facturació de 9,6 milions d'euros i que van vendre entorn d'un milió d'unitats de bowls. La clau de l'èxit? "Oferim una àmplia varietat de productes, des dels tradicionals bowls fins a les barretes de proteïnes de diversos sabors, passant per les llaunes d'açai i els batuts. A més, busquem traslladar els valors de la marca més enllà de l'alimentació, promovent un estil de vida saludable i l'esport," acaben des del negoci.