L'empresari Luis Sans, president de Santa Eulàlia, la històrica botiga de moda i luxe de passeig de Gràcia, ha creat la societat Perfums Santa Eulàlia amb l'objectiu de gestionar tot el procés de les seves fragàncies: des de la fabricació fins a la compra de components, la distribució i la comercialització. "Un viatge per l'essència del luxe que va tenir els seus començaments a mitjans del segle passat i ara rep un nou impuls, capturant a través de les seves fragàncies l'essència de Barcelona amb la Mediterrània com a inspiració principal," defineixen des de la companyia. Perfums Santa Eulàlia té l'objectiu de convertir-se en referent tant de la perfumeria, que segueix la tradició clàssica de les aigües de colònia, així com de la perfumeria més creativa i innovadora.

Santa Eulàlia va iniciar la seva trajectòria al món de les fragàncies el 1947, amb la seva primera aigua de colònia: una proposta fresca que va obtenir una gran acollida tant per als clients nacionals com internacionals. El 2014 va llançar una col·lecció de perfums amb una clara inspiració: Barcelona i la calidesa del seu clima mediterrani. Una barreja d'aromes atemporals amb històries que reflecteixen diferents aspectes de la ciutat, dirigits a un públic internacional i el disseny del qual es distingeix pel savoir-faire de la casa. A començaments de 2024, Santa Eulàlia va agafar les regnes de la marca, fent el pas d'elaborar, gestionar i distribuir els seus perfums de manera interna.

Dotze perfums per viure un viatge per la Mediterrània

La col·lecció llançada per Luis Sans compta amb 12 essències creades amb la finalitat de transmetre les diverses emocions que desperten la cultura, història, naturalesa i estil de vida de Barcelona. La marca ha optat per posar el nom dels seus perfums en llatí, ja que simbolitza la unitat que hi ha als paisatges, la cultura i l'essència mediterrània tan presents a la marca: La dotzena d'essències són Citric, Albis, Aprilis, Marinis, Obscuro, Vesper, Nectar, Crocus, Núvols, Odyssea, Obscur Forte i Black Edition.

Una icona del luxe des de l'envàs

El disseny dels flascons dels perfums de Santa Eulàlia és obra de Mario Eskenazi. La feina del dissenyador gràfic argentí establert a Barcelona destaca pel seu estil minimalista i el seu enfocament en la simplicitat funcionalitat. Capaç de fusionar una estètica moderna amb el luxe atemporal propi dels clàssics, "els flascons de l'artista transmeten la identitat de Santa Eulàlia a través d'un disseny únic, d'una gran riquesa en textura i volum".

Els flascons estan inspirats en la llegenda de Santa Eulàlia amb un disseny que destaca l'aspa, símbol del logo, com a protagonista. Amb línies simples, però de marcada presència, cada flascó es fabrica utilitzant la tècnica tradicional del vidre bufat: el mestre extreu un primer tros de vidre calent del gresol amb la canya i el bufa per crear una bombolla de vidre que introdueix al motlle, adaptant-se a la seva forma per donar vida al flascó. En paraules de Luis Sans, president de la companyia, els perfums de Santa Eulalia "no només miren al passat amb orgull, sinó que avancen amb determinació cap al futur".