​​​​​​En el marc del procés, l'any 2017 tres socis van fundar El Rei de Catalunya, una marca gastronòmica que treballa amb matèries primeres locals. La companyia, que posa en valor el treball dels petits agricultors catalans, va néixer de la broma de l’Amir Kassaei, un dels socis del projecte, qui es referia a ell mateix com "rei" després de la frustració del procés. Amb el temps, es va utilitzar aquest nom com a part de la identitat de la marca.

Amb una inversió de 100.000 euros entre producte, despeses administratives i campanya de màrqueting, l'empresa va començar a vendre oli i vi, tant blanc com negre, a través de l'accés directe a productors locals. A llarg termini tenen plans d'expandir la gamma i preveuen oferir cava i vi rosat. "Més endavant, la idea és ampliar el catàleg i comercialitzar més productes com formatges o snacks per complementar amb les begudes que ja venen", assenyalen des del negoci, que afegeixen que "això complica el factor de la distribució, per això ho deixem per a una segona fase". A llarg termini, El Rei de Catalunya aspira a ser un segell de qualitat de qualsevol categoria d’aliments.

Actualment, l'empresa ven els productes a Catalunya i les Balears, tot i que també comercialitzen a particulars de tota Espanya a través d'internet. Pel que fa als treballadors, ara com ara són 3 persones i la idea és contractar una quarta persona a curt termini. 

"La marca no té cap objectiu polític"

"El que volem transmetre és que El Rei de Catalunya és un projecte català on l’important és la qualitat dels productes i el potencial de la zona, i volem que es pugui parlar d’això. "Hi ha un fet indiscutible i és que Catalunya és una zona on gairebé totes les categories d’aliments tenen productes de molta alta qualitat i, per aquesta raó, vam decidir crear un segell amb una idea innovadora i un màrqueting atractiu".

L’objectiu dels fundadors era provocar per cridar l’atenció, encara que la marca no té cap objectiu polític", recorden, i acaben dient que "posicionem producte de qualitat català i ho fem cridant l’atenció de la gent amb aquest estil". "Estem compromesos a donar suport als productors locals i donar-los la visibilitat que es mereixen", informen. De fet, per presentar la marca, van dur a terme una estratègia publicitària amb cartells al carrer i anuncis amb eslògans com "Benvingut a Catalunya, on fins i tot els espanyols són turistes" o “Hem deixat de cremar contenidors, ara fem vi”.