El sector de les bicicletes va facturar 2.475 milions d'euros el 2023, un 8,79% menys que a l'exercici anterior, però veu en el mercat de les bicicletes elèctriques la salvació, doncs aquest va representar la major part de la facturació i les seves vendes van augmentar l'any passat.

En una roda de premsa, l'Associació de Marques i Bicicletes d'Espanya (AMBE) es va mostrar aquest divendres optimista per l'auge de les bicicletes elèctriques i els nivells productius davant els períodes previs a la pandèmia de la Covid-19. Així, les vendes de bicicletes elèctriques van augmentar un 2,28% el 2023 respecte a 2022, fins a les 241.578 unitats d'aquest tipus, un 19,8% del total de bicicletes venudes l'any passat (1.220.963 unitats), però que, pels seus preus, van representar el 45,2% de tota la facturació obtinguda pel sector.

En segona posició per volum de facturació hi han les bicicletes de muntanya, amb el 26,3%, gairebé 360 milions d'euros generats, que també estan en segon lloc per unitats venudes, amb 359.973 (el 29,5% del total). Les bicicletes de carreteres van generar el 17,4% de la facturació; les de gravel, el 4,9%; i les urbanes, el 2,3%.

En el cas de les bicicletes per a nens, va ser el tipus més venut durant 2023, amb 362.100 unitats (el 29,6% de totes les categories juntes), però el seu percentatge de facturació va ser dels més baixos, amb el 3,9%. Les vendes generals de tots els tipus de bicicletes van baixar un 10% el 2023. No obstant això, l'AMBE va valorar de forma positiva el volum de facturació perquè si es compara amb 2019, abans de la pandèmia, l'increment és del 32%.