El sector de l'ou va assolir un rècord de facturació el 2023, amb un creixement anual del 30 % i 2.278 milions, degut principalment al context d'inflació, però també al creixement del seu consum en sectors clau com les llars.

És un de les principals dades donades a conèixer aquest dijous per la interprofessional de l'ou i els seus productes (Inprovo) en la presentació de l'última radiografia del sector i de la nova campanya de comunicació que arrenca dilluns vinent.

Aquest major negoci va destacar precisament per la demanda de les famílies que va créixer un 8,7 % en volum, segons ha exposat la presidenta d'Inprovo, Ester Muñoz.

Així, el 2023 les llars espanyoles van consumir 407 milions de quilos d'ous, la qual cosa suposa un consum "per càpita" de 8,68 quilos per persona i una mitjana de gairebé tres a la setmana.

Quant a 2024, el sector de moment coneix les dades que llança el panell de consum de llars, segons el qual, en el primer semestre de l'any les famílies van comprar un 2,9 % més d'ous que el juny de 2023, però amb una despesa només un 0,9 % superior, la qual cosa reflecteix un menor impacte de la inflació en aquesta categoria.

De fet, l'IPC de juny passat va reflectir una pujada del 0,8 % anual en el preu dels ous, situant-se com la categoria alimentària menys inflacionista.