El sector de les telecomunicacions i els serveis audiovisuals a Espanya va tancar l'exercici 2023 amb uns ingressos totals de 34.631 milions d'euros, xifra que representa un descens del 0,36% respecte als 34.757 milions d'euros que va facturar el 2022, segons les dades de l'Informe Econòmic Sectorial de Telecomunicacions i Audiovisual de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

En concret, la facturació minorista del sector el 2023 es va situar en 24.336 milions d'euros (+0,48% interanual), mentre que els ingressos a l'engròs --corresponents als serveis deixats entre operadors-- van caure un 2,31%, fins als 10.295 milions d'euros.

La quota de mercat conjunta de Movistar, Vodafone, Orange i MásMóvil (aquestes dues últimes es van fusionar aquest any per donar lloc al naixement de Masorange a Espanya) en el segment minorista es va situar en el 78%, davant el 79,9% que van aglutinar a l'exercici precedent.

En concret, Movistar va acaparar el 36,5% dels ingressos minoristes (39,2% el 2022), amb un total de 8.884 milions d'euros; Orange el 16,2% (15,7% el curs previ), amb 3.934 milions d'euros; Vodafone el 14,5% (14,7% l'any anterior), amb 3.540 milions d'euros, i MásMóvil el 10,8% (10,3% a l'exercici precedent) amb 2.627 milions d'euros.

En tant, Movistar va captar el 49,2% dels ingressos a l'engròs amb un total de 5.066 milions d'euros; Orange el 16,95% (1.745 milions d'euros); Vodafone el 8,67% (892 milions d'euros) i MásMóvil l'1,73% (179 milions d'euros), segons les dades de la CNMC.