Les vendes de turismes i tot terrenys nous van augmentar un 5,9% en el primer semestre d'aquest any respecte al mateix període de 2023, fins a les 535.243 matriculacions, gràcies al fet que només al juny es van vendre 103.357 automòbils, un 2,25% més, segons les dades de les associacions de fabricants i distribuïdors Anfac, Ganvam, i Faconauto.

Per canals de comercialització, les vendes a particulars van créixer un 6,1% en la primera meitat de l'any, fins a les 216.492; encara que al juny van caure un 1,7% i es van matricular 37.907 turismes. Al canal d'empreses, en el primer semestre la caiguda va ser del 10,3%, fins a les 180.262 matriculacions, després que les vendes al juny baixessin un 2,3%, fins a 36.946.

El canal de llogaters és el que va registrar un augment més gran, doncs en els primers sis mesos de l'any les vendes van créixer un 37,9% i van arribar a les 138.489, gràcies a les 28.504 matriculacions de juny, un 15,4% més, per l'augment de comandes a causa de la proximitat de l'estiu.

Per marques, la més venuda al juny va ser Toyota amb 8.710 unitats, un 20,8% més; seguida de Seat, amb 8.074, un 27,8% més; i Volkswagen, amb 7.198, un 3% més.

Les matriculacions de cotxes híbrids no endollables van ser les que més van créixer al juny i van assolir les 37.520, un 23% més que el mateix mes de l'any passat. En el conjunt de l'any s'eleven a 191.167, un 25,8 % més. Tanmateix, només el 10,5% dels turismes matriculats en el primer semestre corresponen a models electrificats, és a dir, 100% elèctrics o híbrids endollables, ja que les vendes van ser de 56.620 unitats, un 1% menys, en part perquè al juny van caure un 11,4%, fins a 10.887 turismes.