El president i conseller delegat d'Acciona, José Manuel Entrecanales; el conseller delegat de CaixaBank, Gonzalo Gortázar, i el president executiu de Telefónica, José María Álvarez-Pallete, ocupen el 'top 3' dels CEOs més ben valorats d'Espanya, segons l''Índex de Guardians de Marca ('Brand Guardianship') 2024, elaborat per Brand Finance, informa Europa Press.

En concret, Entrecanales va obtenir la màxima puntuació entre els consellers delegats espanyols, amb 63,9 punts, per "la seva dilatada experiència en el càrrec, la seva visió estratègica a llarg termini i la seva capacitat per inspirar canvis positius en el grup que lidera", segons va explicar Acciona en una nota de premsa.

En segon lloc, Gortázar (CaixaBank) va escalar des del desè lloc al segon, degut entre altres factors a "les millors puntuacions dels empleats en compensació i equilibri laboral-familiar", mentre que la tercera posició va ser per a Pallete (Telefónica), destacant "la seva àmplia cobertura mediàtica".

Els nous ingressos al 'top 10' espanyol van ser el conseller delegat d'Inditex, Óscar García Maceiras, que ocupa la quarta posició, seguit pel conseller delegat de Repsol, Josu Jon Imaz, i el president de Mapfre, Antonio Huertas, que s'han posicionat, respectivament, en cinquè i sisè lloc.

Finalment, el president de Mercadona, Juan Roig; el conseller delegat de Banc Santander, Héctor Grisi; el conseller delegat de BBVA, Onur Genç, i el conseller delegat d'Iberdrola, Armando Martínez, tanquen al rànquing espanyol, ocupant, segons l'ordre de noms, des de la setena a la desena posició.

Sense dones al top 10

Quant a dones, encara no se n'ha situat cap entre els 'top 10' de CEOs espanyols, encara que la consellera delegada de Chanel, Leena Nair, ha estat reconeguda com la millor consellera delegada del món, i els enquestats l'han qualificat com "l'estratega amb millors resultats".

Per la seva part, la directora general per a Iberia (Espanya, Portugal) i Sud-amèrica de Brand Finance, Pilar Alonso Ulloa, ha explicat que els líders empresarials espanyols estan demostrant ser "catalitzadors i promotors" de canvis positius en les companyies que lideren". "Els principals CEOs espanyols han millorat la seva qualificació en l'atribut 'Inspira el canvi positiu'", ha assenyalat Alonso Ulloa.

Aquest estudi de Brand Finance s'ha elaborat a partir d'enquestes entre periodistes, analistes financers i població informada, que classifica els consellers delegats de més èxit del món en funció del seu paper com a guardians de les marques a l'hora de configurar el seu èxit i els seus valors.

L'índex ha identificat, tal com detalla la consultora internacional, una "forta" correlació entre un lideratge de marca excel·lent i un fort creixement del valor de marca, i classifica els principals CEOs destacant els seus èxits "en adopció de tecnologia, esforços de sostenibilitat, lideratge comercial i visió estratègica a llarg termini."