Els reptes professionals i la seva capacitat d'èxit van lligats al context actual, la seva demanda i la capacitat d'anticipar-se a l'èxit. Així doncs, més enllà de l'emprenedoria com a concepte tan reiterat en els darrers temps, també és interessant veure cap a on orientar-se professionalment a tall individual. De fet, moltes empreses incorporen aquests serveis per als seus propis treballadors amb l'impuls que donen els departaments de recursos humans. Consideren que si el professional s'orienta cap a un lloc de treball que l'ompli més i, a la vegada, s'adapti millor a la situació canviant, l'èxit serà compartit per a tothom.
Les idees de negoci, però també de llocs de treball que et detallem a continuació, s'han seleccionat acuradament en funció del seu potencial de creixement, els baixos requisits d'inversió i l'alineació amb les tendències futures. Les tendències estan recollides en el darrer informe de Free Management Library, la biblioteca digital de continguts econòmics i digitals de referència.
1. Editor en línia
Costos d'inici estimats: baix. I amb un potencial d'ingressos mitjà-alt. Una de les idees de negoci més prometedores per al 2024 és convertir-se en un editor en línia. Amb l'ús global d'Internet creixent un 82% des del 2012, un públic massiu té fam de contingut digital. Crear la teva primera pàgina de bloc pot ser una oportunitat de negoci lucrativa, com ho demostra l'èxit de blocs. Molts bloguers contracten escriptors fantasmes, editors i experts en xarxes socials per escalar els seus negocis. A mesura que el vostre bloc creixi, podeu ampliar-vos a la consultoria de relacions públiques, màrqueting per correu electrònic i vendes de cursos. Començar amb un nínxol específic i convertir-se en un expert del sector és la clau de l'èxit en els blocs competitius.
2. Empresa de màrqueting digital
Costos d'inici estimats: baix. Amb un potencial d'ingressos mitjà-alt. Amb la creixent dependència del màrqueting digital, iniciar una empresa de màrqueting digital pot ser una oportunitat de negoci lucrativa. Les empreses gasten molt en publicitat en línia, SEO, xarxes socials i estratègies de màrqueting digital. En oferir serveis com embuts de vendes, màrqueting de continguts, SEO, màrqueting per correu electrònic i publicitat digital, podeu permetre que les empreses facin més destacada la seva presència en línia i generen ingressos.
3. Comptabilitat
Costos d'inici estimats: baix. Amb un potencial d'ingressos mitjà. Els serveis de comptabilitat i comptabilitat es troben constantment entre els negocis més rendibles per començar. A mesura que més persones i empreses creen les seves empreses, augmenta la demanda de serveis de comptabilitat. El paradigma de tot plegat ho trobem a Espanya amb els canvis constants en aquests aspectes, sobretot amb les darreres reformes que han afectat els autònoms. Els comptables autònoms ajuden les empreses a controlar i comptabilitzar els seus ingressos i despeses, cosa que permet als empresaris centrar-se a fer créixer els seus negocis. Podeu iniciar un negoci de comptabilitat amb una inversió mínima amb una formació recomanada i el programari adequat.
4. Empresa de comerç electrònic
Costos d'inici estimats: mitjà. Amb un potencial d'ingressos alt. El comerç electrònic continua proliferant i les vendes en línia augmenten un 25% anualment. Crear una empresa de comerç electrònic pot ser una idea de negoci rendible per al 2024. Plataformes com Amazon permeten als venedors de tercers arribar a una gran base de clients sense necessitat d'una botiga física. De fet, en el darrer Prime Day s'ha fomentat la cerca d'aquests petits empresaris que poden entrar en la companyia. Pots vendre productes a través d'Amazon, eBay, Etsy o la teva botiga en línia. El dropshipping, on veneu articles sense mantenir inventari, és una altra opció. L'etiqueta blanca, que consisteix a comprar articles a granel i marcar-los amb el vostre nom, pot generar marges de benefici més elevats.
5. Vendre articles fets a mà a Etsy
Costos d'inici estimats: mitjà. I amb un potencial de guanys també mitjà. Etsy, el mercat en línia d'articles únics fets a mà, continua creixent en popularitat. Crear una botiga Etsy pot ser rendible si ets expert en l'elaboració de productes fets a mà. Etsy ofereix una plataforma amb un públic integrat de compradors que busquen articles únics. Tant si estàs especialitzat en joies, decoració per a la llar o regals personalitzats, pots aprofitar els efectes de xarxa d'Etsy per fer créixer el teu negoci. Gestionar les vostres pròpies llistes de productes, servei al client i enviament us permet mantenir el control sobre la vostra marca i els marges de beneficis.
6. Empresa d'aliments i begudes directes al consumidor (DTC)
Costos d'inici estimats: mitjà-alt. Amb un potencial de guanys tirant a alt. La indústria d'aliments i begudes directes al consumidor (DTC) ha experimentat un creixement notable. Les empreses de DTC obvien les botigues de queviures tradicionals i ofereixen productes únics enviant aliments frescos d'alta qualitat directament als clients. Les empreses de DTC poden prosperar amb la marca i l'orientació adequada de dades demogràfiques específiques, com ara dietes paleo o veganes. Establir relacions amb proveïdors i garantir productes d'alta qualitat són essencials per tenir èxit en aquesta indústria.
7. Amfitrió d'Airbnb
Costos d'inici estimats: alt. Mentre que el potencial d'ingressos és mitjà. Convertir-se en amfitrió d'Airbnb pot ser una oportunitat de negoci rendible, especialment amb la creixent popularitat dels allotjaments alternatius. Si enumereu el vostre espai a Airbnb, podeu guanyar diners oferint allotjament a curt termini als viatgers. Des d'una habitació de recanvi fins a una casa sencera, les possibilitats són infinites. Establir les teves tarifes i controlar el procés de reserva et permet maximitzar els teus ingressos. Oferir experiències úniques i recomanacions personalitzades us pot diferenciar dels altres amfitrions. Ara bé, tingueu en compte el lloc i consulteu la legislació de cada país prèviament. A tall d'exemple, a Nova York s'està restringint el seu ús i l'administració no ho posa fàcil.
8. Passejador de gossos, perruqueria i altres empreses relacionades amb mascotes
Costos d'inici estimats: baix. I amb un potencial d'ingressos mitjà-baix. Iniciar un negoci relacionat amb mascotes pot ser rendible, ja que els nord-americans gasten més de 100.000 milions de dòlars anuals en mascotes. Però en el cas d'Espanya, les xifres també marquen rècords. De fet, la nova llei animal incorpora l'obligatorietat de tenir una assegurança per les mascotes i l'interès per regular-ho neix del creixement d'aquests animals a totes les ciutats. El passeig de gossos, la cura de mascotes i altres serveis destinats als propietaris de mascotes tenen una gran demanda. Plataformes com Rover ofereixen als entusiastes de les mascotes oportunitats per oferir serveis i guanyar diners. Per què no traslladar-ho a casa nostra?
9. Planificador de casaments/planificador d'esdeveniments
Costos d'inici estimats: mitjà-baix, amb un potencial de guanys que també és mitjà-baix. Amb les parelles que contracten cada cop més planificadors de casaments, començar un negoci de planificació de noces o esdeveniments pot ser gratificant. Els planificadors de casaments ajuden les parelles a navegar per les complexitats dels preparatius del casament, des de la selecció de venedors fins a la coordinació del gran dia. Establir relacions amb venedors i oferir un servei al client excepcional són crucials per tenir èxit en aquesta indústria. A mesura que augmenteu la vostra experiència i milloreu la vostra reputació, podeu afegir altres serveis a diferents esdeveniments. Després de la pandèmia, aquest negoci s'ha recuperat ràpidament i exemples d'èxit com l'empresa La Puta Suegra constitueixen grans referents.