Arreglar una aixeta del bany, canviar un pany o podar uns avets o alguna planta del jardí. Qui no ha intentat alguna vegada arreglar alguna cosa de casa amb la seguretat que ho farà millor que un professional i s'estalviarà uns quants diners? Algunes tasques relacionades amb la llar i tot el que és domèstic tenen més dificultat del que sembla i, després de diversos intents fallits, s'acaba trucant a un professional perquè ho arregli. I sempre sol ser més car. Amb l'objectiu d'esbrinar quins són els professionals a domicili que més truquen els espanyols en cas d'urgència, un estudi en revela quin és el manetes més buscat a internet.
Els lampistes, els més sol·licitats en el conjunt d'Espanya
Amb tot, lampistes, manyans i electricistes són els professionals més buscats a internet per la població espanyola. Segons l'informe, aquests professionals compten amb més de 14.800 recerques mensuals a Google, segons l'eina Semrush.
Els segueixen els fusters (amb 9.900 recerques mensuals a Google), pintors (amb 8.100 recerques) i els jardiners, amb 3.600 recerques, amb un volum inferior, probablement perquè la seva demanda és més específica i estacional. "Les seves recerques són més estacionals: els jardiners, per exemple, veuen la seva popularitat disparar-se en primavera i estiu, quan les terrasses i jardins necessiten una posada a punt," apunten des de l'informe.
Quins són els professionals més sol·licitats a Catalunya?
Per comunitats autònomes, a Catalunya els electricistes lideren les recerques, igual com en el País Basc, les Illes Balears i Múrcia. Per contra, a Cantàbria, Galícia i les Illes Canàries els fusters són els favorits. Mentre que els lampistes són els més sol·licitats a la resta de comunitats. A més, els manyans experimenten un pic de recerques en temporada vacacional, per la qual cosa es confirma que perdre les claus continua sent un clàssic de les vacances.
Urgència dels serveis
El tipus de recerca també diu molt sobre la urgència de cada servei. Mentre que "manyà prop de mi" assoleix les 5.400 recerques mensuals, segons l'estudi fet públic aquest dimecres, "jardiner prop de mi" amb prou feines arriba a 210 recerques mensuals a Google. La raó va relacionada amb la urgència, ja que ningú no necessita perfeccionar el seu jardí amb la mateixa pressa amb què necessita obrir la porta de casa seva a qualsevol hora de la matinada o bé entrada la nit.
Amb l'objectiu d'identificar les recerques més rellevants en l'àmbit dels professionals de la llar, l'estudi publicat per Planchasdeplastico.es ha realitzat un estudi de tendències de recerca. Per dur a terme aquest estudi s'ha utilitzat les eines Semrush i Google Trends, determinant així les paraules clau amb més volum de recerca a Google.