El Live Shopping és la metodologia de compra en streaming que està guanyant adeptes i ja genera un 30% de les compres onlines totals. Segons EAE Business School a través de l'estudi Live shopping, elaborat pel Director del Màster en Màrqueting & e-commerce, Armando Salvador, conclou que aquesta tècnica de promoció, que fa servir el directe per explicar les propietats de producte, n'analitza la funcionalitat i se serveix d'un influencer, multiplica per deu els resultats de l'e-commerce tradicional.

Un mètode efectiu

En aquest sentit, el 74% dels consumidors que participen en una sessió de live shopping compren i, per tant, les marques registren un increment del 30% en les taxes de conversió. En canvi, la taxa de conversió típica mitjana per a un lloc web de comerç electrònic sol ser del 2% al 3%. L'informe d'EAE Business School recull que, el 2026, entre un 10% i un 20% de les vendes realitzades al comerç electrònic es faran a través del live shopping. “El live shopping arriba per fer una altra volta al panorama del comerç electrònic, ja que combina els beneficis de la compra en línia amb la familiaritat i la interacció de la compra a la botiga física”, assenyala Salvador.

Per sectors, la moda i bellesa representa el 36% de les vendes mundials en live shopping; segueix llar i decoració; electrònica i tecnologia; aliments i begudes i, finalment, esports i activitats a l'aire lliure. D'altra banda, a l'informe d'EAE Business School, s'indica que el 71% de la coneguda com a Generació Zeta, passa més de tres hores veient vídeos en línia a YouTube, Twitch, TikTok i Instagram Reels . “El live shopping aprofita aquests nous hàbits de consum. Per a la generació Zeta, aquesta nova manera de comprar serà percebuda com a natural en contraposició als continguts estàtics dels e-commerce tradicionals”, afegeix el professor d'EAE Business School.

Comissions extres per a les plataformes

En paral·lel, una altra enquesta realitzada per Bazaarvoice el 2022 i recollida per l'informe d'EAE, el 58% assegurava que havia comprat a través de Facebook durant un esdeveniment de transmissió en directe; un 46% ho va fer a través d'Instragram, un 16% a través de Tik Tok, un 14,4% a You Tube, un 6,6% a Pinterest i un 4,2% a Twitter. “No obstant, en els primers mesos del 2023, algunes plataformes com Facebook o Tiktok han decidit centrar-se més en un model de publicitat que en un de reproducció , però això deixa el camí a entorns molt més especialitzats. Aquesta situació no és nova, des de ja fa anys les xarxes socials temptegen la integració de les vendes en el seu entorn sense èxit , el live shopping no ha estat una diferència, ja que tenen molts altres camps oberts”, explica Salvador.

El negoci del live shopping ja dona beneficis afegits. En aquest sentit, hi ha diverses plataformes de compres en viu entre elles Amazon Live , Twitch, ShopShops i NTWRK, que cobren una comissió del 2% i el 5% per cada venda realitzada. "En triar la plataforma adequada, es podrà maximitzar l'abast i augmentar les possibilitats de conversió En el futur, s'espera que el live shopping evolucioni per oferir una experiència més segmentada i personalitzada a través d'eines d'intel·ligència artificial i aprenentatge automàtic", conclou el professor d'EAE Business School.