El Patronat de la Fundació Corporate Excellence – Centri for Reputation Leadership ha nomenat nou president de la institució. Un càrrec que ha recaigut en María Luisa Martínez Gistau, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de CaixaBank. Martínez Gistau, que ocupava el càrrec de vicepresidenta de la institució, substitueix Eduardo Navarro, que ha exercit la presidència en representació de Telefónica durant els últims 4 anys.
En assumir la presidència, Martínez Gistau ha agraït la confiança i el suport del Patronat i ha destacat la tasca de la Fundació, "una organització ja imprescindible a l'hora d'establir indicadors sòlids per mesurar i avaluar els intangibles a través d'una perspectiva 'multistakeholder' i multidimensional a la presa de decisions estratègiques corporatives".
Corporate Excellence és la plataforma empresarial de referència en generació de coneixement, investigació i formació especialitzada en intangibles, el Patronat de la qual està format per BBVA, CaixaBank, Endesa, Iberdrola, Naturgy, Santander i Telefónica.
Al seu torn, el Patronat ha nomenat per unanimitat Jordi García Tabernero, director general d'Assumptes Públics i Sostenibilitat de Naturgy, com a vicepresident de la Fundació. Així mateix, s'ha confirmat la continuïtat de la resta vocals i el Patronat ha quedat constituït pels següents participants: Paul Tobin, Global Head of Communications, en representació de BBVA; Ignacio Jiménez Soler, Director de Comunicació, en representació de Endesa; Roberto Fernández Albendea, director d'ESG, en representació d'Iberdrola; Juan Manuel Cendoya, Vicepresident Santander Espanya i Director General Comunicació, Màrqueting Corporatiu i Serveis d'Estudis, en representació de Banc Santander. Per la seva part, Ángel Alloza, CEO i secretari general de la Fundació Corporate Excellence des de la seva constitució, continuarà amb les seves actuals funcions.
Després del seu nomenament, María Luisa Martínez Gistau ha remarcat el compromís del Patronat que lidera de "continuar apostant per la integració dels actius intangibles en les decisions estratègiques de les organitzacions". Únicament les empreses i professionals que entenguin la importància de gestionar els seus intangibles seran capaços d'operar en un context de canvi cada vegada més convuls, complex i menys controlable," ha afegit. Per a això, explica María Luisa Martínez Gistau, "és necessari continuar impulsant la formació –eix essencial de la tasca de Corporate Excellence- en gestió d'intangibles i en anàlisi de l'entorn per obtenir una comprensió profunda i transversal del context, que permeti contribuir al progrés de les respectives companyies".