Un 46% dels majors de 65 anys es mostra insatisfet amb el tracte que rep per part dels bancs, segons es desprèn d'un estudi elaborat per 65YMÁS i publicat aquest dimecres. L'estudi, que examina el grau de satisfacció dels majors de 65 anys amb el sector bancari en general, s'ha realitzat d'acord amb una enquesta a 9.269 persones de les 17 comunitats autònomes.
El grau d'insatisfacció ha millorat en 24 punts percentuals en comparació amb l'enquesta elaborada fa dos anys, quan va començar la campanya de Soy mayor, no idiota, que finalment va motivar al sector bancari a acordar un protocol de suport als grans juntament amb el Ministeri d'Economia.
En aquest sentit, els grans perceben positivament les mesures aplicades per la banca per millorar l'atenció, com l'ampliació de l'horari o el tracte preferent a les sucursals bancàries. De fet, aquestes mesures, orientades als qui tenen 65 anys o més, han aconseguit que el descontentament es traslladi cap als sèniors que encara no han complert aquesta edat. Segons l'informe, el percentatge més gran d'insatisfets amb el seu banc es troba a la franja d'edat dels 55 anys als 64 anys. Per entitats, Unicaja Banco és l'entitat amb més clients grans insatisfets (57,1%), segons l'estudi, mentre que Kutxabank es queda en segona posició, amb un 54,3% d'insatisfets.
Caja Rural, el banc amb menor grau d'insatisfacció
L'enquesta publicada també destaca que el Grup Caja Rural és el banc amb menor grau d'insatisfacció per part de les persones de 65 anys o més, amb un 36,2% de clients grans sèniors que es mostren descontents. Així mateix, destaca CaixaBank com l'entitat que més ha millorat respecte a fa dos anys (27 punts percentuals menys). Respecte a l'ús dels caixers, un 25% dels enquestats assegura tenir dificultats per utilitzar-los. Fa dos anys, la xifra assolia el 40%. Referent a la banca en línia, un 34% dels enquestats afirma no tenir coneixements per operar, 14 punts menys.
L'estudi indica que la formació financera per als grans continua sent el punt de menor avenç dels bancs. El 85,7% dels enquestats afirma no haver rebut cap mena de formació per part de la seva entitat, només dos punts percentuals menys que fa dos anys. Així mateix, dos terços dels enquestats reclamen atenció presencial i personalitzada a les seves entitats, per sota del 80% que ho reclamava fa dos anys.
Banca en línia
Respecte a la banca en línia, el percentatge de persones majors de 65 anys que confessa no tenir els coneixements necessaris per operar amb la banca en línia és encara molt elevat. De fet, el 34% dels enquestats considera no tenir els coneixements requerits per operar amb la banca digital. Tanmateix, són 14 punts menys que fa un parell d'anys.