El vicepresident de Microsoft, Jason Wild, ha pronosticat que, en uns anys, un de cada quatre llocs de treball estarà automatitzat, i ha avançat que a la seva empresa està previst que tots els llocs de treball comptin amb un copilot d'intel·ligència artificial.
El Palau de Congressos i Exposicions d'la Corunya acull l'Ecosystems2030, la cimera sobre tecnologia i innovació que celebra la seva tercera edició, la segona consecutiva a la Corunya. Wild ha impartit la conferència Com la intel·ligència artificial humanitzarà cada viatge, en la qual ha incidit en el fet que "la intel·ligència artificial és real" i canvia, a partir d'ara, "les regles del joc", per tant, tot tindrà a veure "amb les interaccions". El vicepresident de Microsoft ha citat Bill Gates, que ha dit que, amb aquests canvis, "les empreses es distingiran per com de bé utilitzen la intel·ligència artificial" i, per això, la missió de Microsoft és utilitzar totes les eines al seu abast "perquè les persones tinguin èxit" i els clients "creixin".
Substitució de llocs de treball
El directiu ha defensat que "és possible" que la intel·ligència artificial substitueixi llocs de treball, ja que "es calcula que un de cada quatre llocs de treball s'automatitzaran". "El que molts no veiem és que milloraran moltíssim les nostres habilitats. A Microsoft cada feina tindrà un copilot d'intel·ligència artificial", ha apuntat.
Un dels exemples de substitució de llocs de treball en l'àmbit local està, segons ha situat, a Inditex, on podrien no fer falta ni models ni estudis fotogràfics per exposar els seus avenços en la moda, ja que és possible crear persones amb aparença real amb intel·ligència artificial, o fins i tot pot substituir els encarregats de la creació de col·leccions. Aquesta situació es produeix perquè, amb els últims avenços, "els resultats empírics van més enllà de les expectatives teòriques", i s'ha assolit "un nivell increïble al món de la tecnologia" que cada vegada "accelerarà més".
"La IA ens pot ajudar a ser més humans"
No obstant això, el directiu de Microsoft s'ha preguntat "què passa amb la part de la companyonia" i si la IA "podria ser aquest col·lega de l'institut que t'estima i que et dona suport". Les característiques de la IA ideal, segons ell, impliquen que sigui empàtica, creativa i familiar, i ja hi ha importants avenços en aquest sentit.
"La IA ens pot ajudar a ser més humans i a generar millors relacions amb els nostres clients", ha resumit. En tot cas, ha aclarit que "són les persones les que han de prendre les decisions", i l'important és assolir "el mecanisme que permeti prendre les decisions difícils" amb prou dades: "Tot es basa en la confiança", ha assenyalat.
La lliçó que ha demanat que recordin als assistents és que siguin "com nens", ja que encara que sàpiguen quins són els eixos de feina i com "monetitzar-los", han de partir d'un procés creatiu previ que ha comparat amb un joc. "Primer cal saber quines són les dades precises per aconseguir la resposta a la vostra pregunta", ha conclòs.