Les principals cadenes hoteleres, des de Marriott fins a Hilton, ofereixen noves opcions que suposen una alternativa atractiva per treballar de manera remota des de les seves habitacions. La tendència, coneguda com a WFH (Work From Hotel), s'ha incrementat després de la pandèmia i la majoria dels clients, fins a un 65%, reserven habitacions d'hotel amb la intenció d'usar-les com a espai de treball. Aquesta és la principal dada que dona l'empresa de management Passport Photo Online del darrer estudi presentat.

Per què és millor treballar des d'un hotel?

Així doncs, el teletreball també ha comportat una altra derivada: les persones solen optar per estades de diversos dies (35%), mentre que les ofertes de només un dia ocupen el tercer lloc amb un 20%. La raó principal per reservar un hotel per treballar és reunir-se amb clients o companys en un entorn professional, amb un 23%. El segueix el desig de canviar d'entorn amb un 15%. I aproximadament el 89% dels empleats volen que les empreses ofereixin la possibilitat de treballar des de l'hotel. Unes dades concloents de la motivació que tenen aquests establiments per oferir totes les comoditats que el teletreball exigeix.

Molts hotels han llançat ofertes de feina des de l'hotel per a aquells que necessiten un lloc per treballar durant el dia i hostes que requereixen allotjament nocturn. Aquests paquets sovint inclouen wifi prèmium, accés a equips d'impressió i escaneig i descomptes a restaurants. El concepte d'oferta de treball des de l'hotel s'adapta a tots els professionals, no només als locals que volen escapar-se de la monotonia de l'oficina a casa. També és ideal per a persones que viatgen diàriament (que han de fer aparicions ocasionals a l'oficina), viatgers de negocis, nòmades digitals o persones que combinen feina i vacances.

Tecnologia, neteja i tranquil·litat

I els resultats de l'entorn d'un hotel també són positius. Poc més del 61% dels professionals qualifiquen els nivells de productivitat com a lleugerament més alts o molt més alts quan treballen des d'una habitació d'hotel. Un altre 60% esdevé més creatiu durant la seva estada. Com a elements prioritaris, el suport tècnic encapçala la llista amb el 19,37% dels vots com a característica més buscada. Això indica que tenir personal amb coneixements tècnics a mà és important. En segon i tercer lloc, venen la pau i la tranquil·litat (18,74%) i la disponibilitat de menjar i beure (18,43%).