El banc suís UBS Group ha aflorat una participació del 7,3% en l'empresa espanyola d'inspecció, assajos i certificació Applus+, una posició el valor de mercat actual del qual se situa en gairebé 95 milions d'euros, segons informa l'agència Europa Press.
Segons figura en els registres de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), la posició de l'entitat suïssa està composta per una participació directa mitjançant accions del 5,43% i per derivats financers (1,87%).
D'aquesta manera, el valor de mercat actual de la participació d'UBS Group en Applus+ se situa en gairebé 95 milions d'euros, amb la cotització de l'empresa espanyola entorn de 10,07 euros per títol.
Opa i contraopa
El passat 30 de juny es va anunciar l'oferta pública d'adquisició d'accions (OPA) formulada pel fons Apollo --a través de la societat instrumental Manzana Spain BidCo-- sobre el 100% de Applus+ per un import de 1.226 milions d'euros (9,5 euros per títol en efectiu).
Així mateix, el 14 de setembre de 2023 es va donar a conèixer la contraopa dels fons ISQ i TDR, a través de la seva societat conjunta Amber, sobre la totalitat de les accions d'Applus a un preu de 9,75 euros per títol, la qual cosa suposa valorar la companyia en uns 1.258,4 milions d'euros.
En aquest context, el passat 27 de desembre el Consell de Ministres va autoritzar "sense condicions" l'OPA d'Apollo, "previ informe favorable de la Junta d'Inversions Exteriors".
Així mateix, a començaments de desembre de 2023 la Comissió Europea va donar llum verda a la contraopa dels fons ISQ i TDR sobre Applus+ després de concloure que l'operació no tindrà un impacte negatiu sobre l'espai econòmic europeu.