Brico Dépôt Iberia, especialitzada en construcció, reformes i bricolatge, ha incrementat les vendes en un 2,5% per valor de 94 milions de lliures, 108 milions d'euros, durant el primer trimestre de l'any, impulsat pel creixement de les categories d'exterior, construcció, fusteria i cuina, motivades en part per les bones condicions meteorològiques d'aquestes darreres setmanes.
Claus de l'èxit
Així doncs, tot i la pujada de la inflació, Brico Dépôt assegura que ha assumit la pujada de les matèries primeres sense repercutir en els clients, però també ha implementat una campanya de descomptes i promocions a les categories clau que ha permès un retorn dels clients a les botigues, superant els nivells prepandèmia. Amb aquests bons resultats, la companyia francesa comença dona el tret de sortida a la celebració dels seus 20 anys a Espanya, dues dècades en què la companyia ha obert gairebé 30 botigues, i que compta actualment amb més de 2000 empleats.
Mike Foulds, CEO de Brico Dépôt Iberia: "Aquest any és molt especial per a nosaltres, ja que fa dues dècades vam desembarcar a Espanya i estem molt satisfets de la nostra evolució. A més, hem reforçat les nostres vendes apostant fort pel canal digital. En només tres anys hem llançat l'ecommerce, l'app Brico & Go i, més recentment, el marketplace que vam obrir a finals del 2022 de manera simultània a Espanya i Portugal". La plataforma està integrada dins l'ecommerce i ha permès triplicar l'oferta als clients fins a 35.000 referències.
Objectius econòmics
Brico Dépôt forma part del grup Kingfisher, que confia en el sòlid model de negoci, diversificat i resistent. El 23 de maig del 2023 s'havien completat 236 milions d'euros, de l'actual programa de recompra d'accions valorat en 354 milions d'euros. Es preveuen les mateixes bones dades per a la resta de l'any i el grup estima un benefici net ajustat per a l'exercici 23-24 de 730 milions d'euros. Kingfisher plc compta amb altres marques reconegudes com ara B&Q, Screwfix i Castorama.
L'efecte covid
Segons les dades de l'Associació d'Empreses de Fabricants i Distribuïdors (AECOC), després que finalitzés l'estat d'alarma el juny del 2020, les vendes en el sector del bricolatge van créixer un 12,4% durant el tercer trimestre del 2020 en comparació del mateix període de l'any anterior. I entre l'octubre i el desembre es van disparar el 18,7% interanual. Aquests creixements van permetre compensar els resultats dolents de la primera meitat de l'any. A diferència d'altres espais, com el de la tecnologia o la connectivitat, el bricolatge ha sabut mantenir-se i, fins i tot, millorar les dades que va registrar amb el boom del bricolatge derivat del confinament per covid.