Les criptomonedes i la Fórmula 1 semblen haver firmat un idil·li indestructible, malgrat tots els problemes que el sector va tenir el 2022. La fallida de FTX, la caiguda de Celsius, el daltabaix de Terra LLUNA... són només alguns dels fets que han llastat la cotització de la qual continua sent una de les apostes preferides per als inversors, sobretot per als més joves. En aquestes, el que el mercat esperava és que la presència de les empreses de criptomonedes en els grans esdeveniments esportius, com la Fórmula 1, desaparegués per complet, i més amb tots els problemes generats per l'hecatombe de FTX. Malgrat això, i referint-nos únicament a la que és una de les competicions automobilístiques més seguides del món, moltes empreses cripto continuen figurant com a patrocinadors de diversos equips de Fórmula 1.

En ple 2023, ningú no desxifrarà el calat que han tingut, i que continuen tenint, les criptomonedes. Malgrat que l'anterior exercici va ser el més fosc de la curta vida d'aquests actius, el present curs ha començat amb bon peu per a aquests vehicles d'inversió, que encara continuen motivant la gent i criden l'atenció de més inversors. El 2022 passarà a la història per ser un dels anys més negres per al món de les criptomonedes, almenys des del punt de vista estructural. L'anterior exercici va tancar amb diverses fallides d'empreses importants del sector, a més de la caiguda de diversos projectes que estaven asseguts al mercat. Això, com no podia ser de cap altra forma, va afectar a més indústries, a més de la de les criptomonedes.

I és que, davant de l'auge que van tenir aquests actius, i amb la quantitat de diners que les empreses que formen part d'aquest sector van recollir, aquestes van començar a aparèixer a grans escenaris. I un dels que més visibilitat aporta a qualsevol marca és l'esport. En aquestes, diverses companyies de la indústria criptogràfica es van endinsar en la Fórmula 1 sabent que el públic que consumeix aquest esport és un al que, potser, li pot cridar l'atenció el món de les criptomonedes.

Les empreses de criptomonedes aguanten en la Fórmula 1

Els problemes del sector cripto, malgrat haver-se reflectit en la Fórmula 1 amb la sortida de diversos patrocinadors dels equips, no han transcendit al 100% en la competició esportiva. Si bé és cert que en la temporada 2022, totes les escuderies portaven, almenys, un patrocinador relacionat amb el món de les criptomonedes, una cosa que posa en context l'auge viscut per aquests actius a finals de 2021, en la temporada actual, dels 10 equips que competeixen, 4 no porten publicada de companyies del sector cripto.

Criptomonedes i Fórmula 1

Malgrat això, l'equació continua sent positiva per al món dels criptoactivos. I és que, fins i tot comptant amb la quantitat de problemes que el sector va viure en 2022, equips com Red Bull, Aston Martin o McLaren, entre d'altres, mantenen la publicitat d'empreses de criptomonedes. Per a Ángel Barbero, professor d'EAE Business School i director general de Secture, als equips que mantenen la publicitat de les firmes de criptos "els diners que reben els compensen davant el fet que la seva marca quedi devaluada pels motius relacionats a les fallides i els problemes financers i legals d'altres companyies". El professor explica que "són marques que no depenen tant de l'afició que generen, sinó dels seus propis recursos, per la qual cosa no impacta tant com a les grans marques".

Els equips de Fórmula 1 tenen contractes milionaris

Encara que diverses escuderies, com Ferrari o Mercedes, hagin decidit desprendre's dels patrocinadors cripto, no totes ho han fet, ja que entenen que és un benefici econòmic gran que no estan disposats a perdre. Per posar un exemple, l'equip Red Bull compta amb Bybit com a patrocinador. L'escuderia austríaca va firmar el 2022 un contracte amb la companyia singapuresa per 150 milions de dòlars durant tres temporades, sent aquesta un dels nexes comercials més abruptes vistos en l'esport.

De cara a Bybit sembla clau figurar com un dels espònsors del qual avui dia és l'equip campió de la Fórmula 1. I per part de Red Bull, és una suma abrupta que li permet millorar i perfeccionar la maquinària i fins a fins i tot pagar tots els sous dels treballadors, entre moltes altres coses. Diguem que, en aquest cas, la relació és un win-win. Red Bull guanya diners, i Bybit guanya visibilitat i els apropa més al públic que segueix la Fórmula 1.

Aston Martin, equip de moda per comptar amb Fernando Alonso a les seves files, és un altre dels que compta amb patrocinis d'empreses de criptomonedes. En el seu cas figuren dues firmes, Crypto.com i Socis. Ambdues compten amb una posició financera sòlida i, de moment, estan donades suport a pels inversors i per altres entitats esportives que també compten amb aquestes companyies com a patrocinadors. Es pot recordar que Socios té contracte amb diversos equips de futbol com el PSG, Barça o Manchester City, entre d'altres.

És cert que la publicitat d'empreses cripto ha baixat en la present temporada de la Fórmula 1. Concretament, i tal com indiquen fonts de Bloomberg, els contractes han cedit en un 60% respecte a 2022 a causa de la crisi sectorial de les criptomonedes, motivada principalment per la fallida de FTX i tots els problemes que ha generat. Malgrat això, la febre cripto continua sent en la Fórmula 1 i encara són 6 les escuderies que es decanten per mantenir publicitat de les empreses criptogràfiques malgrat la fallida de FTX i tots els problemes vistos. A Aston Martin, Red Bull, McLaren, Alpine, Alfa Romeu i Hass no els importa, de moment, l'escepticisme i el temor originat a la resta dels equips.