Nova fita en l'entorn borsari europeu. La matriu de Louis Vuitton, entre altres marques, ha aconseguit superar els 500.000 milions de dòlars de capitalització en Borsa aquest dilluns després que les seves accions despuntessin fins als 904,40 euros per títol, sent aquest la cota màxima de la companyia al parquet borsari. Encara que el valor dels títols ha cedit al cap de pocs minuts de segellar l'esmentada marca, aquests s'han quedat sobre els 903,30 euros per acció. Sigui com fos, LVMH Moët Hennessy s'ha convertit en la primera empresa europea en superar el llindar del mig bilió de dòlars de capitalització, una cosa que, alhora, l'estableix entre les 10 empreses més valuoses en Borsa de tot el món i l'única europea en entrar en l'esmentat rànquing.
La matriu de marques com Givenchy, Bulgari o Sephora ve sumida en la tendència alcista des de principis d'any. De moment, LVMH Moët Hennessy experimenta un creixement des del gener passat superior al 30%, el que l'ha portat a ser l'empresa més valuosa del Vell Continent al mercat de valors. La companyia s'ha valgut dels bons resultats financers aconseguits en el primer trimestre, a més d'un moment propici per al sector luxe. Malgrat que la conjuntura econòmica continua sent complexa, amb les pujades de tipus d'interès i la pressió inflacionària minvat les posicions borsàries de les empreses, el del luxe és un sector resilient. En aquestes, la matriu de Louis Vuitton s'ha valgut d'aquell bon moment de la indústria del luxe per tocar màxims en Borsa, el que ha elevat la seva capitalització en el CAC 40 per sobre dels 500.000 milions de dòlars.
La matriu de Louis Vuitton es beneficia de la reactivació econòmica de la Xina
L'empresa ha aconseguit la marca històrica després que el passat exercici no fos òptim per a LVMH al mercat de valors. Encara que la companyia no ha parat de créixer en l'aspecte comercial, l'anterior curs no va ser positiu al mercat de valors a causa de les aturades a la Xina, a més del mal moment de l'euro davant el dòlar. Tot això s'ha dissipat en els tres primers mesos de l'any. La prova de la recuperació del consum al sector del luxe la donen els resultats que la matriu de Louis Vuitton ha aconseguit en el primer trimestre de 2023. Entre gener i març, la companyia liderada per Bernard Arnault ha aconseguit facturar més de 21.035 milions d'euros, un 17% més respecte als ingressos pastats en els tres primers mesos de 2021. Per àrees geogràfiques, la d'Àsia Pacífic és en la que les vendes han crescut de forma més voluminosa (+36%), seguida dels Estats Units (+23%) i d'Europa (+14%).
El motiu resideix en la reactivació econòmica de la Xina, mercat clau per al sector del luxe. El país asiàtic és un dels més demandants dels productes d'alt nivell. Durant l'anterior exercici, amb la paralització de la indústria a causa de la crisi sanitària, el sector del luxe, com tots, es van ressentir. El consum de xinesa va baixar, el que va suposar una pèrdua d'ingressos per a totes les marcades de la indústria del luxe, igual com per a les empreses de retail i tèxtil.
El sector del luxe és resilient
Amb la reactivació econòmica de la Xina, Louis Vuitton, com la resta de les seves competidores (Hermès, Kering...) s'han vist beneficiades, ja que els clients xinesos són un dels filons d'aquestes empreses. Això, sumat a la millor posició de l'euro davant el dòlar i a la reactivació del turisme tant a Àsia, com en l'àmbit internacional, s'han convertit en els catalitzadors de LVMH, tant a escala comercial, com en Borsa. Es pot destacar que el luxe és un sector diferent de la resta. I és que, al contrari del que passa en el retail, o al tèxtil, que poden ser dues indústries associades al luxe, aquestes sí que es veuen afectades per les variacions macroeconòmiques, mentre que el sector d'alt nivell preserva el valor dels seus productes passi el que passi. És a dir, els productes d'aquestes companyies són un valor refugi.
Per això els inversors han elevat l'interès en LVMH Moët Hennessy en els tres primers mesos de l'any. I és que, la bona dinàmica comercial que presenta l'empresa es conjuga amb un moment en què els inversors de borsa busquen valors sòlids, els quals no pateixin fortes variacions per la volatilitat, la incertesa i el temor inversor, i en aquestes, la matriu de Louis Vuitton és una de les millors opcions.
L'escalada en Borsa, a més de beneficiar tots els accionistes minoritaris de l'empresa, eleva el valor de la posició de la família Arnault, que és la propietària i gran accionista de LVMH Moët Hennessy, amb un 48,2% del capital d'aquesta. El 38,2% pertany a diversos inversors institucionals, mentre que el 7,3% restants està en poder de fons d'inversió francesos. Sigui com fos, el repunt en Borsa de la matriu de Louis Vuitton beneficia Bernard Arnault, l'home més ric del món, segons la revista Forbes.