L'Automobile Barcelona és dels pocs salons internacionals de l'automoció, juntament amb el de Ginebra a Europa, que tenen aquesta categoria. Aquesta setmana ja està obert al gran públic a l'espera de repetir el proper i darrer cap de setmana amb el qual tancarà les portes. Les novetats que es poden trobar els visitants giren entorn l'electrificació i la nova manera d'entendre els motors, més enllà dels de combustió. Però també hi ha altres novetats lligades als serveis, el preu i el disseny que es presenten.

Un cotxe en forma d'ou

D'entrada, cal destacar el Microlino, que arriba de la mà d'Astara. El petit cotxe elèctric està sent exposat aquests dies. Inspirat pel disseny retro del BMW Isetta, Microlino és un petit vehicle de 2,51 metres de llargada, 1,47 metres d'amplada i 1,5 metres d'alt que pesa poc més de 500 quilos incloent els paquets de bateries. Té forma d'ou i una autonomia de fins a 230 quilòmetres. Ja està disponible per comprar a Espanya en dues versions diferents: Competizione i Dolce. El primer té un preu de sortida de 21.990 euros amb un enfocament més esportiu en l'àmbit estètic. El segon és més clàssic, més inspirat en l'Isetta original, i surt a la venda des de 22.990 euros.

MICROLINO

Cotxes grans amb preus rebaixats

D'altra banda, destaca l'EVO Cross 4 que és sens dubte un dels vehicles més grans que podràs veure a l'Automobile i el seu preu, en canvi, està a l'abast de moltes butxaques. Sota la pregunta "qui ha dit que una pick-up ha de ser sempre cara?", es presenta amb un preu de sortida que ronda els 29.900 euros. La marca italiana també exposa al saló els seus EVO3, EVO4 i EVO5, models d'aspecte robust, però enfocament més urbà i familiar, disponibles en benzina amb etiqueta C, o benzina+GLP amb etiqueta ECO de la DGT.

EVO CROSS 4

Torna la mítica EBRO

Una marca que reneix és la mítica EBRO, que tornarà a fabricar vehicles, manté exposats al pavelló 8 de Fira de Barcelona el seu primer prototip, una pick-up 100% elèctrica, i el tot terreny lleuger elèctric amb què va participar com a cotxe 0 al Ral·li Dakar 2022. EBRO vol tornar a fabricar els seus vehicles exclusivament elèctrics a partir del 2024 a la Zona Franca de Barcelona. La marca reneix després de ser fundada l'any 1954 i ser coneguda per produir vehicles agrícoles i industrials que va desaparèixer, posteriorment, el 1987.

EBRO

I el Cotxe de l'Any 2023?

Un altre cotxe que no s'havia vist fins ara, era el nou Mercedes-Benz Classe E, que destaca a l'espai de la marca alemanya, juntament amb els EQE SUV i EQT, tots dos 100% elèctrics. I en darrer terme el que ha estat reconegut com a Cotxe de l'Any 2023: el Hyundai IONIQ 6. Un model que ja podem conèixer amb totes les seves característiques i detalls al descobert incloent els seus preus per al mercat espanyol, que per fi ha revelat la firma sud-coreana davant la imminent arribada als carrers del seu nou sedan elèctric, o més aviat cupè de quatre portes, o streamliner del segle XXI. I és que el seu disseny cridaner ja ho fa difícil de classificar, inspirat en el famós concept Hyundai Prophecy, un dels concept cars més cridaners de Hyundai en els últims temps, i que, de fet, va servir per anticipar el futur en el disseny dels models de la marca coreana, amb unes línies que juguen amb l'estil retro i modern.