Abans que el saló internacional Automobile Barcelona obri les portes al gran públic el dissabte vinent, la presentació oficial a mitjans i experts s'ha donat aquest dijous. I un dels plats forts ha estat ensenyar, per primera vegada, el Cupra Raval al qual ja se li posa cara i ulls.
Però el president de SEAT, Wayne Griffiths, ha aprofitat el discurs per demanar més compromís de l'administració catalana i, especialment de Barcelona, per enfortir la visió empresarial i el sector de l'automoció: "Mereixem un saló encara més internacional, amb més marques i connectat amb la ciutat. Necessitem que Barcelona sigui business friendly i democratitzar la mobilitat".
Només hi assisteixen Trias i Collboni
Aquestes declaracions les ha pronunciades davant la consellera d'Economia, Natàlia Mas, i els candidats de Junts, Xavier Trias, i del PSC, Jaume Collboni. Però en cap cas en presència de l'actual alcaldessa de Barcelona i candidata dels comuns, Ada Colau. Griffiths ha emulat del vell discurs sobre els Jocs Olímpics per lamentar que, al seu parer, altres temps van ser millors: "Vaig viure a Barcelona de l'any 1991 al 93, pels Jocs, aquesta era una ciutat oberta i optimista. S'ha de recuperar l'esperit del 92 i està a les nostres mans".
De fet, un dels punts que va generar més conflicte entre aquest sector i l'actual govern de la capital catalana va ser el tancament de Nissan i, especialment, les paraules de la tinent d'alcalde, Janet Sanz, que va demanar no reactivat la indústria després de la pandèmia. Les relacions entre aquests encara s'arrosseguen i Griffiths ha subratllat que l'automoció "crea riquesa i Barcelona és on s'inverteix en el cotxe del futur 'Made in Spain, Made in Barcelona'". Però també ha demanat que si volen que SEAT posi de referència aquest punt estratègic cal trobar "el compromís ferm que la marca sí que té". Una declaració d'intencions que arriba a les portes del saló, però també de les eleccions municipals del proper 28 de maig.
El pes de l'automoció
Catalunya concentra el 21,8% de les empreses d'automoció d'Espanya; fet que la converteix en un important centre de fabricació d'automòbils. Generant el 8,66% del valor total del PIB, l'automoció és el segon sector més important de l'economia de Catalunya. És un dels eixos principals d'R+D i enginyeria d'automoció d'Europa, així com un eix de solucions IT i desenvolupament de programari per a vehicles i mobilitat.
Organitzat per Fira de Barcelona amb el suport de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), el saló donarà a conèixer les novetats d'un total de 31 marques d'automòbils i 14 primícies, tres mundials, en una cita que se celebra conjuntament amb Motoh! Barcelona. Automobile Barcelona ocuparà els pavellons 1 i 8 del recinte de Montjuïc, la plaça de l'Univers, així com l'avinguda de Maria Cristina, l'entorn del carrer Rius i Taulet i la zona de la Font Màgica de l'11 al 21 de maig.