Hola, soc Esther Checa, i avui m'agradaria explicar-te l'impuls que està donant Microsoft Advertising en el desenvolupament de les experiències amb clients, a causa de l'ús de la IA generativa, les interfícies conversacionals i els agents intel·ligents. Per què és important? Principalment perquè l'ús del llenguatge natural i l'ús d'agents d'IA en la publicitat obre noves possibilitats d'interacció entre marques i consumidors, cosa que permet als usuaris passar de la recerca a internet navegant de forma aïllada, a la possibilitat de fer les compres en pocs passos mitjançant la conversa.
Com avança Microsoft?
Microsoft visualitza un futur conversacional en les experiències digitals, per a això, està desenvolupant un ecosistema on els agents d'IA poden realitzar tasques com:
-
Millorar la interacció amb el client
-
Impulsar la generació de leads
-
Oferir informació precisa sobre productes
-
Proporcionar promocions personalitzades
Per a això, Microsoft ha llançat un producte pilot perquè les marques creïn agents intel·ligents en els seus llocs web, imaginant un futur on els llocs web puguin "parlar" amb els usuaris, eliminant la necessitat de navegar manualment. S'espera que aquests agents puguin interactuar entre si i ser invocats per Microsoft Copilot segons les necessitats de l'usuari. Aquesta companyia també està impulsant diferents innovacions publicitàries, centrades en tres àrees principals:
-
La primera àrea busca treballar connexions més profundes amb clients a través del redisseny de l'experiència de Copilot, amb un enfocament publicitari centrat en l'usuari; i la disponibilitat d'anuncis en aquest chatbot en mercats de parla anglesa, francesa, alemanya, espanyola i japonesa.
-
La segona àrea consisteix a desenvolupar una exposició de marca més gran: a través de l'expansió del seu navegador Microsoft Edge; la integració de campanyes d'apps en plataformes de jocs, així com incloure anuncis al menú d'inici de Windows i Microsoft Store
-
I la tercera àrea consisteix en l'impuls de les converses a través de la Implementació de Copilot a la plataforma publicitària de Microsoft; el desenvolupament d'eines com Ads Studio per crear anuncis de més rendiment; i la disponibilitat de creació d'actius de Copilot a través d'API.
El canvi en la publicitat
Microsoft està transformant la publicitat digital mitjançant la IA generativa i les interfícies conversacionals. El seu enfocament se centra a millorar la rellevància per als usuaris mitjançant la creació d'experiències a través de la parla. Els agents d'IA representen el futur de la interacció marca-client, cosa que permet experiències més personalitzades i menys fragmentades. Microsoft no només està liderant el missatge d'una publicitat conversacional, sinó que també està oferint solucions pragmàtiques que generin resultats tangibles, per posicionar-se com a líder en l'aplicació d'IA generativa en la publicitat digital.