Aingeru Duarte, Head of Digital en MediaMarkt Espanya, també ha estat un dels participants de l'últim congrés de l'E-SHOW. Aprofitant la seva visita a Barcelona, parlem de com MediMarkt ha incorporat en el seu procés, especialment de l'ecommerce, la intel·ligència artificial.

"Gràcies a la IA estructurem millor el contingut de cada producte"

MediaMarkt veu una possibilitat d'augmentar encara més el seu marketplace online amb la IA?
Sens dubte. De fet, ja ho estem fent. Utilitzem la IA en diversos aspectes, des de l'automatització en les nostres activacions de paid mitjana, on hem vist incrementar tots els indicadors de CTR, ROAS i conversió, fins en la generació automàtica del contingut de les nostres pàgines de producte i de categories. En aquest punt, no només hem reduït el temps dedicat a descripció de contingut, sinó que aquest contingut està molt ben estructurat, de manera que millora la lectura, incrementant el temps mitjà de pàgina, així com la consecució al procés de compra.

L'aposta per la IA disminueix l'aposta dels punts físics?
No ho tenim previst, més aviat al contrari. Si bé és cert que la IA podrà ajudar significativament al canal digital, tant en l'àmbit de productivitat, com de recomanació de producte, o qualitat de contingut... són aprenentatges que podrem portar a l'entorn físic millorant l'experiència del client.

"Hem impulsat el canal digital gràcies a la IA"

A més, com millor funcioni el canal digital, impulsat per avenços d'IA, millor funcionarà la nostra estratègia omnicanal, on la recollida a botiga i altres accions Drive to Store incentiven l'accés al producte físic.

Com es diferencia de les seves empreses rivals i quin perfil han marcat en aquest saló?
En l'e-Show hem parlat de personalització i fidelització. En MediaMarkt llancem l'octubre nostre programa de fidelització, i he aprofitat l'oportunitat per mostrar l'evolució dels primers 6 mesos, i com l'estratègia App First + Loyalty està ajudant a créixer ambdós segments. També expliquem la importància de disposar d'un òptim Identity Resolution, i tecnologies Customer Data Platform per poder tenir integrats tots els sistemes a un únic generador d'audiències, on la IA pren una gran rellevància a l'hora de detectar segments d'interès.

miMediaMarkt

Oferir la millor experiència de compra als nostres clients independentment del punt d'entrada és el principal aspecte que ens fa forts davant dels competidors Pure Players, ja que aprofitem al màxim les sinergies (recollida en botiga, devolucions, esdeveniments, logística, etc.). Ara, amb el nou programa de fidelització, l'oferta de productes (que ja és la més competitiva), es beneficia de nous descomptes per a tots els membres fidelitzats, amb descomptes exclusius per a membres miMediaMarktt, exclusives apps, i sumant la redempció de punts acumulats.

Quin és l'interès de les seves xerrades quan els experts volen conèixer més el funcionament d'un gegant com és MediaMarkt?
En la xerrada vaig tractar el tema de la fidelització, i sobre com adaptar-lo a la nova era digital. Vaig explicar la fortalesa de l'App en tot programa Loyalty com a element de fidelitat, i com a millor dispositiu Drive to Store. També vaig comentar la importància de la identificació de l'usuari per personalitzar comunicacions, i l'ús de la IA per millorar la productivitat i reduir el temps de reporting i generació de contingut. Es va aprofitar la jornada per fer networking amb altres ecommerce i solucions que puguin impulsar l'App i la qualitat de les nostres dades.