El festival de música de Barcelona, Sónar, i especialment la seva derivada més tecnològica, Sónar+D, incorpora per primera vegada la intel·ligència artificial com una part de l'experiència que puguin tenir els mateixos usuaris. De la mà de SUMMA, la companyia de branding amb seu a Barcelona i Madrid que transforma marques per fer-les més competitives, presenta en Sónar +D la seva innovadora eina d'Intel·ligència Artificial basada en la cocreació entre marques i persones. O el que és el mateix: els assistents podran parlar amb les marques i imaginar-se com entrar en elles sent partícips amb exemples concrets a través d'Estrella Damm, Lacoste, Carolina Herrera i Puerto de Indias.

rafa soto
Rafa Soto, Director de SUMMA

Rafa Soto, Director Creatiu de SUMMA, ens ho detalla millor per a ON ECONOMIA: "D'entrada partim d'una nova eina, que hem batejat com MMUSA, i permet posar un nom a la intel·ligència artificial, ens interessa tenir una conversacion amb ella des del punt de vista de la marca. Creem aquest marc de treball que té a veure amb la inspiració. Al que ens dediquem és a crear marques i de tal manera que puguin dialogar amb les persones, això és una abstracció. Quan creem marques parlem de personalitat, actitud to de marca i generem material". I recalca: "Mai fins ara no hi havia hagut converses amb la marca perquè la marca no tenia intel·ligència".

estrella 2 press
Estrella Damm amb IA

Com una marca pot tenir vida pròpia?

D'aquesta manera, Soto considera que, actualment, estem acostumats a relacionar-nos amb xats amb IA, però quan parlem de marques el que fem és incorporar una IA però aquesta tingui en compte tots els aspectes per donar vida a una marca des de la modulació de la veu, el contingut, el rol, entre d'altres. D'aquesta manera, es necessita millor les necessitats o interessos que desperta la marca i, alhora, aquesta adquireix notorietat i representativitat. Precisament, amb la intel·ligència artificial el que es constata és que conceptes més acadèmics com la semiòtica o la lectura dels llenguatges, són imprescindibles per entrar de ple en aquesta nova realitat virtual.

da61b68a 8b30 4d12 a729 7051756800be
SUMMA des de Sónar+D

Des de SUMMA, estan convençuts que "parlar amb marques serà un dels espais de contingut i entreteniment i més importants de les pròximes dècades". Des del Sónar, serà la primera vegada al món que la IA adopti un format publicitari, com un booking interactiu. "Fins ara la IA estava en pantalles. volem que MMUSA creï amb les persones i les ajudi a somiar a través de les marques. tenim capacitat d'imaginar", recalca Soto. Els assistents tindran la següent experiència: la IA MMUSA preguntarà quins serien els teus desitjos, l'usuari li donarà diferents opcions i aquesta IA, a partir dels anhels definits, crearà diferents imatges que són diferents llocs i temps, però dins de la ment de la marca, és a dir, aconseguir que l'usuari tingui un somni, però sempre dins del món de la marca.

La Intel·ligència Artificial de SUMMA té previst evolucionar amb noves funcionalitats per a usuaris i marques. "La tecnologia ens aporta diàriament noves possibilitat que ens inspiren noves idees, i no hi ha dubte que l'IA ens conduirà a noves i impensables formes de relació. MMUSA té l'ambició de créixer amb la IA per poder canalitzar l'última innovació a les marques", conclou Rafa Soto, Soci i Director Creatiu Executiu de SUMMA Branding.